وجود ۴۸ عرصه مرتعی در شهرستان لنجان

لنجان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در شهرستان لنجان ۴۸ عرصه مرتعی وجود دارد که دامداران از این مراتع استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدحسین شاملی در حاشیه بازدید از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اظهار کرد: طرح آبخیزداری در بالای سد چم آسمان از جمله طرح هایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان آمادگی اجرای آن را دارد، چراکه باردندگی در بالادست سد چم آسمان سبب گل آلود شدن آب تصفیه خانه می شود که با توجه به اهمیت موضوع قسمتی از مطالعات آن را انجام داده ایم، البته اجرای این طرح نیازمند اعتبارات استانی است.

وی افزود: در صددیم تا اسناد اراضی ملی شهرستان لنجان به اسناد تک برگی تبدیل شود که حدود ۱۰ هزار از اراضی انجام گرفته و برای مابقی نیز این آمادگی وجود دارد تا این مهم تحقق یابد و نباید فراموش کرد با تک برگی شدن این اسناد بحث حفاظت و واگذاری آنها راحت تر انجام خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از قانون رفع موانع تولید به رفع تداخلات در اراضی و اختلافاتی که بین مردم و دولت وجود دارد باز می گردد که این مسئله به قانونی در سال 47 بوده است و در آن چنین اعلام شده که هرچه در اختیار مردم است جزء مستثنیات و هرکجا در تصرف مردم نیست متعلق به دولت است.

وی اضافه کرد: پس ازپیروزی انقلاب مردم استنباط می کردند این قانون لغو شود اما با بررسی هایی که توسط شورای نگهبان انجام گرفت این قانون باقی ماند و تنها از سال ۱۳۶۸ تفاوتی پیدا کرد که ماده واحده تشکیل شد و قاضی رای صادر می کرد.

شاملی با بیان اینکه امروز رفع تداخلات سخت ترین کاری است که در حوزه رفع موانع تولید انجام می گیرد، عنوان کرد: اخیرا در قانون رفع موانع تولید چنین آمده که پیگیری از طریق مراجع قضایی کار  را پیچیده می کند و برهمین اساس کارگروهی در هر شهرستان تشکیل شده که در آن کارگروه کارشناسان امر نظر کارشناسی خود را مطرح و به استان تحویل می دهند و در نهایت این مهم در استان توسط جهاد کشاورزی، ثبت اسناد، دارایی و منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفته و اگر اختلافی برای اصلاح اراضی، خالصه، هیئت های واگذاری و ... وجود داشته باشد را برطرف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان لنجان ۴۸عرصه مرتعی وجود دارد که دامداران از این مراتع استفاده می کنند و بر همین اساس هرساله کنترل لازم در این حوزه انجام می گیرد تا افراد در فصل چرا ورود خروج دام به درستی انجام گیرد.

کد خبر 344057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.