راه اندازی نخستین مرکز جامع الگویی ترویجی موسیر در اصفهان

تیران-مدیر جهادکشاورزی تیران و کرون گفت: نخستین مرکز جامع الگویی ترویجی کشت موسیر استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون راه اندازی شد.

محسن حاج عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به بحران خشکسالی و توجه به اقلیم در فعالیت های کشاورزی اظهار کرد: تغییر الگوی کشت و ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی از سیاست های جهاد کشاورزی این شهرستان است که در این راستا کشت موسیر به عنوان گونه ای از گیاهان دارویی در حال انجام است.

وی افزود: نخستین مرکز جامع الگویی ترویجی کشت موسیر استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون راه اندازی شد که در این مرکز تحقیق و مطالعه بر روی نحوه کشت و تولید موسیر، به عنوان الگو برای کشاورزان در سراسر استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

مدیر جهادکشاورزی تیران وکرون با اشاره به قابلیت های کشت موسیر، خاطرنشان کرد: موسیر محصولی کم آب است که  در هر دوره کشت حداکثر پنج مرتبه به آبیاری نیاز دارد و میزان برداشت محصول آن بیش از سایر گیاهان با سطح آب بیشتر است.

وی ادامه داد: در هر هکتار از کشت موسیر بیش از سه هزار کیلوگرم بذر مصرف می شود که در هر هکتار بیش از ۱۰ تن محصول برداشت می شود و تا دو سال پس از کشت میزان برداشت به ۲۰ تن می رسد.

حاج عابدی تصریح کرد: سطح زیرکشت موسیر در شهرستان تیران و کرون به ۵۵ هکتار رسیده که در مقایسه با سال قبل ۱۵ هکتار افزایش یافته است.

کد خبر 344042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.