شهردار: اصفهان باید شهر سالم نام بگیرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری خواهان تعامل و همکاری با جامعه پزشکان شهر است، گفت: جایگاه پزشکان هنوز هم محترم است و هنوز مردم پزشک را معتبر می دانند بنابراین این قشر می توانند در شهروندسازی به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان در بیست و ششمین نشست هم اندیشی "اصفهان فردا" که ظهر امروز_۲۷ اردیبهشت ماه_ در جمع پزشکان شهر اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جمع صاحب نظران و نخبگان شهر هستم که نه تنها در حوزه پزشکی که در حوزه های مختلف صاحب نظر هستند.

نوروزی با بیان اینکه جلسات هم اندیشی را با بیشتر اقشار و گروه های صاحب نظر در مدیریت شهری برگزار کردهایم، افزود: مجموعه شهرداری اصفهان علاقمند به شنیدن صحبت افراد متخصص است و برای راهگشایی گره های کور مشکلات شهری و بررسی آنها به این نشست‌ها و هم اندیشی ها نیازمندیم.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت به انسان و انسانیت مربوط است و سلامت یک حق مسلم بشری است و در اسناد میثاق بین المللی که مصوبه سازمان ملل است به شدت بر روی سلامت تاکید شده است.

عدم رغبت بخش خصوصی به ساخت بیمارستان در اصفهان

نوروزی با بیان اینکه موضوعات و مشکلات حوزه سلامت به دست اقشاری همچون پزشکان رفع می شود، افزود: همه مردم برای رسیدن به یک شهر سالم با مردمان سالم باید تلاش کنند و اگر محیط زیست ما سالم نباشد سلامت مردم به خطر می افتد و تنها مشکل در حوزه سلامت به موضوعات محیط زیستی محدود نمی شود، بلکه در حوزه سلامت روحی، روانی و جسمی افراد جامعه دچار مشکلات بسیاری هستند که باید با حضور شما پزشکان برای آن چاره اندیشی کرد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان می تواند در حوزه توریسم سلامت فعالیت کند، تصریح کرد: اگرچه اصفهان توان و پتانسیل علمی این امر را دارد اما برای مرجع شدن در جذب توریست سلامت اصفهان نیازمند بیمارستان های  و هتل های بیشتری است، اما متاسفانه وضعیت هیچ کدام از این دو در اصفهان خوب نیست. در استان اصفهان ۵۸ بیمارستان وجود دارد که تنها ۱۸ بیمارستان مربوط به بخش خصوصی است و این در حالی است که اصفهان طبق آمارها دوهزار تخت بیمارستانی کم دارد.

نوروزی با ابراز تاسف از عدم رغبت بخش خصوصی به ساخت بیمارستان در اصفهان گفت: متاسفانه در سالهای قبل عدم حمایت از این قشر  باعث عدم استقبال در حوزه ساخت بیمارستان شده است و شهری که بیشترین آمار متخصصان را در کشور دارد و برخی از آنها نه تنها در کشور بلکه در جهان معروف هستند چرا نباید مدیریت و سرمایه گذاری در این حوزه را به آنها بسپاریم؟

تشکیل کمیته‌ای برای تعاملات بیشتر با جامعه پزشکان

وی ضمن ابراز تمایل به تداوم جلسات با جامعه پزشکی، از اصفهان به عنوان یک شهرموزه یاد کرد و افزود: بارها برای داشتن یک موزه پزشکی در کارخانه ریسباف با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد، اما مشکلات بسیاری در خصوص این مکان مطرح بود.

نوروزی با بیان اینکه پزشکان فرهیخته اصفهانی در تمام نقاط کشور و دنیا پراکنده هستند، اظهار کرد: باید این متخصصان اصفهانی را که در تمام دنیا زبانزد هستند در امر توسعه و ساخت بیمارستان‌ها و تحول در نظام سلامت این شهر دخیل کنیم و نباید تنها شهرداری در این خصوص فعالیت کند، بلکه ما نیازمند کمک های نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیز هستیم.

وی با اشاره به بهره مندی کامل اصفهان از علم و تخصص، تصریح کرد: تخصص به عنوان عنصر اصلی به طور کامل در جامعه پزشکی این شهر وجود دارد و با تشکیل کمیته ای زمینه تعاملات بیشتر با جامعه پزشکان را فراهم می کنیم و در این راه باید متولیان سلامت و بهداشت شهر نیز بیش از گذشته در تعاملات نقش ایفا کنند و اگر برخی بیمارستان‌ها دارای پارکینگ نیستند یا مشکلاتی دارند نه تنها با شهرداری بلکه با دستگاه‌های مربوطه دیگر نیز با جدیت معضلات را مطرح کنند تا در خصوص کاهش مشکلات تسریع شود.

اصفهان مروج اخلاق پزشکی باشد

نوروزی با بیان اینکه اصفهان علاوه بر دیگر صفت های خود باید شهر سالم نام بگیرد، اظهار کرد: اصفهان شهر خلاق است و به عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت شده است و شهر خلاق بودن ارزش بسیاری دارد. ما به این موضوع راغب هستیم که اصفهان مروج اخلاق پزشکی هم باشد و می خواهیم اصفهان یک شهر هوشمند باشد که شهر هوشمند ویژگی های خاص خود را دارد.

شهردار اصفهان در خصوص ویژگی یک شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند ارزان اداره می شود، درآمدهای پایدار دارد و نباید در این شهر ساخت و سازها و پروژه های عمرانی به دلیل مشکلات اقتصادی به رکود برسد.

نوروزی با تاکید بر لزوم نشاط اجتماعی در شهر گفت: مگر می شود در شهری که یک جنازه خشکیده به نام زاینده رود وجود دارد مظاهر نشاط را ترویج نکنیم. اگر برای این شهر هفته فرهنگی تعریف می کنیم و یک هفته برای مردم شور و نشاط ایجاد می کنیم تنها به خاطر ایجاد روحیه نشاط و شادمانی است و اگر افسردگی در شهر حاکم شود امنیت شهر به خطر می افتد و باید شادابی را هر چه تمام تر در شهر ترویج کنیم.

اصفهان چیزی کم از پاریس ندارد

وی با اشاره به پروژه های عمرانی شهر افزود: ساخت حلقه حفاظتی شهر که چیزی حدود ۷۵ کیلومتر است را شروع کرده ایم و ۳ کیلومتر آن تا به حال پیش رفته است که در این پروژه ۲۶ پل تعریف شده است که قطعا بخش عظیمی از ترافیک شهر را حل خواهد کرد.

وی افزود: در هیچ جای ایران شهری وجود ندارد که برای آن در پاریس هفته فرهنگی برگزار شود و ما پیام مردم اصفهان را به پاریس رساندیم و تمام مکان های دیدنی آن را معرفی کردیم و گفتیم که اصفهان چیزی کم از پاریس ندارد، اگر شما باران دارید ما آفتاب داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری خواهان تعامل و همکاری با جامعه پزشکان شهر است، اظهار کرد: پزشکان با رعایت اخلاق پزشکی با تک‌تک بیماران خود می توانند شهروندسازی کنند چرا که جایگاه پزشکان هنوز هم محترم است و هنوز مردم پزشک را معتبر می دانند بنابراین می توانند در شهروندسازی به ما کمک کنند و شهروندی که در همه زمینه ها اعم از مصرف آب، کنترل ترافیک، کاهش خطرات محیط زیستی و کاهش آلودگی ها نقش مثبتی ایفا کند.

نوروزی با تاکید بر نیاز مبرم اصفهان به هتل، تصریح کرد: امروز شهر ما به عنوان یک شهر توریستی به شدت نیازمند ساخت هتل و بیمارستان است چرا که در اصفهان تنها ۱۴ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و برای کسانی که بخواهند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت بپردازند به صورت رایگان زمینه اخذ مجوزات لازم انجام می شود.

سرمایه‌گذاری پزشکان در تکمیل سالن همایش‌های اصفهان

وی با اشاره به اینکه پزشکان علاوه بر ساخت بیمارستان می توانند در ساخت هتل نیز سرمایه گذاری کنند، افزود: مدیریت شهری از هیچ کمکی به جامعه پزشکان دریغ ندارد و این حق پزشکان است که از لحاظ اقتصادی توانمند باشند و حق ما است که از شما بخواهیم این توانمندی را در جهت پیشرفت و توسعه شهری به کار بگیرید.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نمی توان به بودجه های دولتی امیدوار بود، گفت: باید خودمان دست به کار شویم چراکه بودجه های دولتی کفاف رسیدگی به امورات شهر را نمی دهد.

وی در خصوص درخواست پزشکان برای ساخت پروژه سالن همایش های بین المللی گفت: سالن همایش های بین المللی اصفهان که در حال ساخت است می تواند در این خصوص کمک ویژه ای باشد و شما پزشکان می توانید اصفهان را به بزرگ ترین مرکز همایش های تخصصی در کشور تبدیل کنید و سالن همایش های اصفهان به خوبی می تواند جوابگوی این امر باشد و پزشکان می توانند برای تکمیل این پروژه در آن سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر رفع موانع و نواقص مطرح شده در خصوص شهرک سلامت افزود: امیدواریم با نظارت و بررسی ها مشکلات این شهرک رفع شود و با حضور پزشکان فرهیخته اصفهان مباحث بهداشتی شهر به ارتقای ویژه ای دست یابد.

کد خبر 344037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.