اجازه نمی‌دهیم کشورهای اسلامی زیر سلطه آمریکا له شوند/اغذیه فروشی‌ها تعطیل شود

امام جمعه اصفهان گفت: به کوری چشم دشمنان، ایران در هر جایی که نیاز دارد، پیش می‌رود و هر کشور اسلامی از ما کمک بخواهد به آن‌ها کمک می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم زیر سلطه آمریکا له شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد: در روایتی از حضرت زهرا (س) آمده است که روزه‌دار اگر مواظب زبان، چشم، گوش و جوارح و اعضای خود نباشد، روزه‌اش فایده‌ای ندارد.

وی با تاکید بر تمرین خداپرستی در ماه مبارک رمضان و دوری از مال حرام، ادامه داد: یکی از گناهانی که بر بدن و دین و روح افراد تاثیرگذار است، حرام خوری از راه‌های مختلف از جمله دزدی، رشوه‌خواری، قماربازی، فروش مشروبات الکلی و غیره است.

طباطبایی با اشاره به اینکه در روز قیامت کسانی که در دنیا به دنبال مال حرام بوده و حرام‌خوری کرده‌اند،  مال حلال نصیبشان نمی‌شود، گفت: خداوند متعال چشم، گوش، قلب و اعضای کسانی که مال حرام می‌خورند را قفل می‌کند و نمی‌توانند حقیقت را بفهمند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: کسی که جسم و اعضای بدن او با مال حرام رشد یافته نمی‌تواند وارد بهشت شود و کسی که از دستور خدا پیروی نکرده و با مال حرام بدن خود را رشد داده است، لایق بهشت نیست.

وی با بیان اینکه ترک گناه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در روایتی آمده است که اگر کسی از یک دانه مال حرام بگذرد، در نزد خداوند ثوابی بهتر از ۱۰۰ سفر حج با مال حلال دارد؛ چراکه رفتن به حج و همچنین خواندن نماز و عبادات، تمرین کار خدایی کردن و دوری از گناه است.

مسئولان، مردم و کاسب‌ها موظفند به ماه رمضان احترام بگذارند

طباطبایی با تسلیت درگذشت سه نفر از خدمتگذاران جامعه در هفته گذشته، امام جمعه شیراز، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی و افشار سخنگوی متعهد صدا وسیمای جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ماه رمضان، ماه خودسازی، تمرین تقوا و تمرین ترک گناه است و اجر روزه‌داری که فعالیت دارد و کارهای سخت انجام می‌دهد بیشتر از روزه‌داری است که استراحت می‌کند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان مهم‌تر از اینکه همه ما باید روزه بگیریم، حفظ احترام این ماه است و هم مسئولان و هم مردم و کاسب‌ها موظفند به ماه رمضان احترام بگذارند؛ چراکه احترام به این ماه، احترام به خدا است.

اغذیه فروشی‌ها نباید به دلیل توریستی بودن اصفهان، باز باشند

وی افزود: نباید در این ماه به دلیل توریستی بودن اصفهان، اغذیه فروشی‌ها در طول روز فعالیت کنند و مسافران و توریست‌ها باید خودشان غذای خود را تهیه کنند.

طباطبایی تاکید کرد: یکی از امتیازات کشورهای عربی، احترام گذاشتن به ماه مبارک رمضان است و ارگان‌های دولتی، مسئولان، نیروی انتظامی و هم مردم موظفند به این ماه احترام بگذارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سوم خرداد و فتح خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر کار بسیار عظینی بود که به دست نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج انجام گرفت که جان دادند و آبرو خریدند باید به جانبازان احترام زیادی بگذاریم. افراد بسیاری کشته و زخمی شدند و حدود ۱۸ هزار نفر در ۱۹ ماه به دست دشمنان اسلام اسیر شدند.

وی با اشاره به موضوع برجام و خارج شدن ترامپ از این توافق، گفت: پس از ماه‌ها صحبت، شش نفر از کسانی که در دنیا ادعای بزرگی و عظمت می‌کنند، برجام را امضا کردند و باید به تعهد خود عمل کنند، اما ترامپ از برجام خارج شد.

«با سران کفر بجنگید چون این افراد عهد و پیمان ندارند»

امام جمعه اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب معتقدند اروپایی‌ها هم از برجام می‌روند و به آن‌ها هم اعتماد نداریم و دلیل این گفته رهبر هم این است که سیاست خود را از قرآن می‌گیرند؛ چراکه در قرآن آمده است «با سران کفر بجنگید چون این افراد عهد و پیمان ندارند». اروپایی‌ها با آمریکا بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار خرید و فروش و ارتباطات اقتصادی دارند.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: ایران با امضای برجام اثبات کرد که به دنبال انرژی هسته‌ای به معنای بمب اتمی نیست و رهبر و دین اسلام اجازه نمی‌دهد و با سلاح‌های کشتار جمعی مخالف است و این موضوع را با عمل و  ماندن در برجام و پایبندی به عهد و پیمان به دنیا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه مومن نباید بگوید چه اتفاقی قرار است بیفتد، اضافه کرد:  به فرموده رهبر معظم انقلاب، کسی که بداند همه جهان در اختیار خداوند متعال است، از این حرف‌ها نمی‌زند. خدا ما را کفایت می‌کند و اوست که وکیل و همه کاره ما است. توکل به خدا، کار مومن است.

طباطبایی با اشاره به اول خرداد سال ۵۹، ادامه داد: اول خرداد ماه ۵۹ آغاز تحریم اقتصادی ایران از سوی آمریکا است و تا الان هم ادامه دارد. اکثر کشورهای عربی از جمله آل سعود که در این سال‌ها زیر سلطه آمریکا بوده و تحریم نبوده‌اند، آیا در پزشکی، دانشمندی، سلاح، توسعه کشور و غیره، رشد داشته‌اند؟ رشد ایران با وجود این تحریم‌ها چه اندازه بوده است؟ مردم ایران باید روی پای خود بایستند و کارهای بزرگ انجام دهند.

هر کشور اسلامی از ما کمک بخواهد، به او کمک می‌کنیم

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا الان جمعیت ایران رشد ۵۰ میلیون نفری داشته و از ۳۵ میلیون نفر به ۸۵ میلیون نفر رسیده است و این ۵۰ میلیون نفر بیکار نبوده‌اند و با کار و تلاش کشور را وسعت داده و هزاران کار عظیم انجام داده‌اند.

وی افزود: ترامپ برای ماندن در برجام شرط‌های احمقانه‌ای از جمله بازرسی از اماکن نظامی ایران به‌صورت آزادانه، توقف دائم فعالیت‌های هسته‌ای نه برای ۱۰ یا ۱۲ سال بلکه توقف کامل و گنجاندن موضوع محدودیت‌های موشکی ایران در برجام و غیره گذاشته است، غافل از اینکه این ملت در مکتب آقا امام حسین (ع) بزرگ شده‌اند و اجازه نمی‌دهند کسی نگاه چپ به اماکن نظامی کند.

طباطبایی تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان ایران در هر جایی که نیاز دارد، پیش می‌رود و هر کشور اسلامی از ما کمک بخواهد به آن‌ها کمک می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم زیر سلطه آمریکا له شود و طبق دستور الهی و آیه قران، هر مسلمانی از ما کمک بخواهد، به او کمک می‌کنیم.

کد خبر 344029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.