کاشان به قد و قامت مناسب خود در گردشگری رسیده است

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری می‌تواند به معرفی و حفظ و صیانت از آیین‌های فرهنگی و سنت‌های ماندگار ما کمک کند و این مهم در شهرستان کاشان اهمیت بسیار زیادی دارد و اعتقاد من بر این است که کاشان به قدو قامت مناسب خود در گردشگری رسیده است.

به‌گزارش ایمنا، محمد محب‌خدایی شامگاه چهارشنبه_۲۶ اردیبهشت‌ماه_ در آیین افتتاح هتل چهار ستاره ارگ محتشم در شهرستان قمصر اظهار کرد: خوشحالم که دیدگاه مدیریت شهرستان قمصر و شهرهای تابعه یک دیدگاه مثبت در حوزه گردشگری است و می تواند نوید روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: کشورهای مختلف از جمله ترکیه در چند سال پیش به گردشگری به عنوان چاه‌های نفت درآمدزایی نگاه کردند و این موضوع را مورد توجه قرار دادند و امروز درآمدزایی مناسبی از این صنعت دارند.

محب‌خدایی ادامه داد: گردشگری می‌تواند به معرفی و حفظ و صیانت از آیین‌های فرهنگی و سنت‌های ماندگار ما کمک کند و این مهم در شهرستان کاشان اهمیت بسیار زیادی دارد و اعتقاد من است که کاشان به قد و قامت مناسب خود در گردشگری رسیده است.

رونق گردشگری اصفهان در دولت تدبیر و امید

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به حوزه گردشگری می‌توانیم یک رونق بسیار مناسب و خوب برای خود و جامعه خود به وجود آوریم و این مهم در استان اصفهان و شهر کاشان و قمصر اهمیت بسیار زیادی دارد چراکه نزدیکی شما به پایتخت باعث شده است تا امروز کاشان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری باشد  به گونه‌ای که بسیاری از گردشگرانی که به شمال کشور می‌رفتند، کاشان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین رویکردها، توجه و حمایت از صنعت گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری در این صنعت است و این آمادگی را داریم که در شهرستان‌های کاشان و قمصر از سرمایه‌گذاران به طور ویژه حمایت کنیم.

محب‌خدایی به احداث هتل چهار ستاره ارگ محتشم در قمصر اشاره کرد و گفت: این مجموعه اقامتی زیبا می‌تواند توسعه یابد و می‌تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل شود و این ظرفیت در قمصر به طور کامل وجود دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: گردشگری در کنار ظرفیت‌هایی که دارد، یکی از مسائل مهمی که در دل خود دارد رویدادمحور بودن این صنعت است به‌عنوان مثال در هندوستان برگزاری جشنواره رنگ‌ها تعداد بسیار زیادی گردشگر در سال جذب می‌کنند.

وی گفت: قمصر و کاشان دارای آیین‌های فرهنگی مختلفی است که آیین‌های عاشورایی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است و همه ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: خبرگزاری میراث آریا

کد خبر 344002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.