۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
حاشیه‌ها را نادیده نگیریم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نادیده گرفتن حاشیه‌های شهر منجر به سرایت آسیب‌های این مناطق به شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی ظهر امروز (چهارشنبه) در بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان که با همراهی جمعی از متخصصان حوزه آموزش و پرورش اصفهان صورت گرفت با بیان اینکه در حاشیه بودن بزرگ‌ترین مشکل ساکنان مناطق دارک، زینبیه و حصه است، اظهار کرد: هر گونه توجه کردن و توجه نکردن به مناطق حاشیه‌ای معضل آفرین است و می‌توان این امر به چوب دو سر طلا تشبیه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به مناطق حاشیه‌ای توجه شود و خدمات شهری را به آن ارایه دهیم افزایش گستره این بخش را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: در غیر این صورت نیز اگر به این مناطق توجهی نشود مشکلات نقاط حاشیه‌ای به مناطق مرکزی شهر نیز سرایت خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری کاهش آسیب در مناطق حاشیه‌ای است، افزود: اعضای شورای شهر بارها از این مناطق و همچنین منازل حاشیه‌نشینان بازدید کرده و از امورخیریه‌ای که در این مناطق در جریان است، اطلاع دارند. اقدامات خیریه ای ضروری است اما نیازمند اقداماتی اساسی و جریان‌ساز در حل این مساله هستیم.

وی اضافه کرد: برای حل معضلات موجود در مناطق حاشیه نشین نباید منتظر اقدام دیگران بمانیم و خودمان باید در این زمینه گام نخست را برداشته و به مرور دیگران را با خود همراه سازیم.

مزروعی با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین به لحاظ سلامت جسمی و روحی نیز دچار مشکلات زیادی هستند، تصریح کرد: اجرای طرح "آرامش" برای تقویت وضعیت جسمی دانش‌آموزان اقدام خوبی است که باید ادامه داشته باشد.

آموزش و پرورش دغدغه‌ای برای رفع معضلات آموزشی مناطق حاشیه‌نشین ندارد

علی فقیه، مدیرعامل بنیاد امام صادق (ع) نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه باور ما در خصوص مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌نشین تنها در خصوص مشکلات اجتماعی بود، تصریح کرد: امروز به این یقین رسیدیم که در این مناطق مشکلات آموزشی به شدت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آموزش و پرورش همکاری و دغدغه لازم را برای رفع معضلات آموزشی مناطق حاشیه‌نشین ندارد، گفت: بنیاد امام صادق(ع) همواره حمایت از مدارس مناطق محروم در قالب همکاری های آموزشی و ارائه تجارب و امکانات آموزشی برای این مناطق را از اولویت‌های خود می‌داند.

مدیرعامل بنیاد امام صادق (ع) تاکید کرد: ما در نظر داریم تجارب علمی و امکانات آموزشی خود را برای تقویت علم و دانش در مناطق حاشیه‌ای اصفهان بکار ببندیم.

کد خبر 343965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.