نوروزی: تکمیل مرکز همایش‌ها ۲۱۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

جلسه هماهنگی اجرای پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه ای صبح امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار اصفهان، رییس کمیسیون عمران، شهرسازی شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایمنا گفت: مرکز همایش‌های بین المللی با موانع متعددی از جمله ساختمان هتل و بخش تجاری مواجه است که در این جلسه تصمیم گرفته شد واحد حقوقی،  املاک و عمران شهرداری هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این طرح اقدام کنند.

وی افزود: برای تکمیل پروژه سالن اجلاس ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و زمان افتتاح پروژه نیز تا پنج سال آینده پیش بینی شده که با توجه به افزایش تورم به طول انجامیدن اتمام آن برای شهرداری زیان‌ده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای بهره برداری از پروژه اجلاس مقرر شده واحد سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نسبت به تعیین بهره بردار اقدام کند، اظهار کرد: در این جلسه سیاستی مطرح شد مبنی بر اینکه بهره برداری از پروژه خارج از مجموعه شهرداری باشد.

وی ادامه داد: قرار شد ۶۵ میلیارد تومانی که از قبل قرار بود دولت برای پروژه اجلاس اختصاص دهد را دنبال کنیم و به میزان بودجه سال گذشته، در سال جاری نیز اعتبار در نظر بگیریم.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در این جلسه در خصوص اینکه پروژه سالن اجلاس را به صورت کلی به بخش خصوصی واگذار کنیم بحث و تبادل نظر شد تا در آینده نزدیک از نظر کارشناسی بررسی شود.

بهره برداری از مرکز همایش‌های بین المللی تا سال آینده

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در گفت و گو با ایمنا با بیان که با برنامه ریزی دقیق و مدون تا آخر امسال پروژه مرکز همایش ها پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد، گفت: تا پایان سال جاری طی بررسی های صورت گرفته، تعیین مسئولیت‌ها و برگزاری جلسات منظم با حضور  شهردار اصفهان در  زمینه پروژه مرکز  همایش‌ها، شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه خواهیم بود.

شیرین طغیانی ابراز امیدواری کرد: شهرداری اصفهان با رفع موانع حقوقی و تامین منابع مالی، پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) را در سال آینده به بهره برداری برساند.

پیشرفت ۶۸ درصدی احداث سالن اصلی مرکز همایش‌ها

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سیاست‌گذاری و پیگیری پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان به صورت منظم هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود، گفت: در جلسه امروز مشکلات و موانع فراروی پروژه مرکز همایش‌ها بررسی و مقرر شد تصمیماتی برای تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذار برای این پروژه اتخاذ شود.

ایرج مظفر با تاکید بر اینکه در این جلسه مقرر شد معاونت مالی و اداری و سازمان مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان برای پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نسبت به جذب سرمایه‌گذار و نحوه بهره برداری اقداماتی را انجام دهند، تصریح کرد: امید است با برنامه‌ریزی مدون و دقیق اجرای این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی یکی از پروژه‌های ماندگاری است که به عنوان برند ملی و در مقیاس بین‌المللی در حال احداث است، ادامه داد: از سال ۹۰ تعداد ۷۰ قرارداد با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه منعقد شده که ۲۶۰ میلیارد تومان این مبلغ پرداخت شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه به ۱۴ قرارداد به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان در بخش سالن اصلی، سالن‌های جنبی، دفاتر و ویلاها به غیر از هتل و مرکز تجاری نیاز است که با احتساب ۱۰۰ میلیارد تومان کل مبلغ پرداخت نشده این پروژه به ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی از پیشرفت ۶۸ درصدی احداث سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی خبرداد و اظهارکرد: امسال دولت باید ۶۵ میلیارد تومان برای این پروژه به شهرداری پرداخت کند که امید است با رفع موانع مالی در مدت ۱۸ ماه این پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

 مظفر یادآور شد: عملیات اجرایی مرکز همایش های بین المللی در سال ۹۰ با امید کمک‌های دولت آغاز شد، قرار بود این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، اما شش سال از عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد و هنوز نیمه تمام است.

کد خبر 343947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.