برقراری امنیت با مشارکت نهادهای مردمی

نطنز- فرمانده انتظامی اصفهان گفت: رویکرد نیروی انتظامی در استان برقراری امنیت با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و نهادهای مردمی است و خیران به عنوان یکی از نهاد مردمی می تواند به ارتقاء امنیت نقش بسزایی داشته باشد.

سردارمهدی معصوم بیگی در حاشیه آیین کلنگ زنی احداث ساختمان نیروی انتظامی بخش بادرود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: نیروی انتظامی درصدد ارتقاء نظم و امنیت عمومی، افزایش قدرت مقابله با قاچاقچیان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی است.

فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی و پلیس اصفهان سه راهبرد را در ۱۲ اولویت مورد توجه قرار داده که یکی از اولویت های پلیس، مبارزه با قاچاق کالا است، گفت: قاچاق کالا یکی از مهم ترین نوع  آسیب اجتماعی است، نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق کالا را در صدر فعالیت های خود قرار داده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیشگیری از سرقت و افزایش قدرت علمی کشف جرم را دیگر اولویت پلیس اصفهان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: برای تحقق این اولویت ها عملیات مرصاد دو در سلسله فعالیت های قرارگاه اقدام و عمل تعریف شده است.

معصوم بیگی همچنین از رونمایی دو نوع تجهیزات جدید پلیس با نام های "دوربین البسه و کواد کوپتر "در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد و گفت: دوربین البسه چند ماموریت شامل استانداردسازی رفتار ماموران و رصد رفتار کارکنان پلیس را دنبال می کند ضمن اینکه در صورت شکایت شهروندان از رفتار ماموران تصاویر و مستندات دوربین بر اثبات ادعای شهروند کمک می کند یا برای حمایت از ادعای ماموران استفاده می شود.

وی افزود: سیستم کواد کوپتر نیز به ماموران انتظامی و پلیس کمک می‌کند تا راه‌های فرعی مورد استفاده قاچاقچیان شناسایی و انجام ماموریت‌های پلیس با اشرافیت بیشتری انجام شود.

فرمانده انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: این تجهیزات برای ارتقاء حرفه‌ای پلیس در عملیات‌های مختلف به منظور نظارت بر رفتار و افزایش سرعت عملیات‌ها طراحی و تجهیز شده است.

وی از نصب دستگاه " ایکس ری "در ایست بازرسی شهید شرافت شهرستان  نایین خبرداد و گفت: نیروی انتظامی برای این که بتواند از سازوکار بهتر و تجهیزات مناسب تری برای مبارزه با قاچاق بهره ببرد، از آن  استفاده خواهد کرد.

بیگی اظهار کرد: در هفته گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالا از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

 وی ادامه داد: کشف دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، شناسایی ۹ گروه تهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری یک هزار قاچاقچی بزرگ، خُرد و معتاد در یک هفته اخیر ‌توسط نیروی انتظامی انجام شده است.

سردار معصوم بیگی با تقدیر از خیر سازان امنیت در حوزه انتظامی بخش بادرود اظهار کرد: رویکرد نیروی انتظامی در استان برقراری امنیت با استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و نهادهای مردمی است و خیران به عنوان یکی از نهاد مردمی می تواند به ارتقاء امنیت نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 343902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.