نظام مهارتی پشتیبان می خواهد

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در حال حاضر دولت از رشته هایی حمایت می کند که بازار کار آنها اشباع شده است و می طلبد از طریق مبادی ذی ربط این موضوع اصلاح شده و برای نظام مهارتی پشتیبان داشته باشیم تا به کیفیت لازم برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاحیه ساختمان جدید این دانشگاه در اصفهان اظهار کرد: فرهنگ کشور به سمت مدرک گرایی رفته است و برخلاف کشورهای پیشرفته دنیا، با تعداد کم کاردان و تکنسین و تعداد زیاد از حد دارندگان مدارک عالیه روبرو هستیم به طوری که ۱۸ درصد دانشجویان ما در مقطع کاردانی و ۶ درصد در مقطع  ارشد هستند در حالیکه این وضعیت باید کاملاً برعکس شده و شاهد رشد دانشجویان در زمینه کاردانی و آموزش های مهارتی باشیم.

وی افزود: در حال حاضر دولت از رشته هایی حمایت می کند که بازار کار آنها اشباع شده است و می طلبد از طریق مبادی ذی ربط این موضوع اصلاح شده و برای نظام مهارتی پشتیبان داشته باشیم تا به کیفیت لازم برسیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه اصلاح نظام آموزش عالی، توسعه مهارت های آموزشی، تکیه برکیفیت و پشتیبانی دولت و دستگاه های اجرایی  می تواند عوامل موثر در کاهش فاصله بین آموزش و اشتغال باشد، تأکید کرد: طبق آمارهای اعلام شده ایران در شاخص ارتباط آموزش با اشتغال رتبه ۱۲۸ از بین ۱۳۰ کشور را داراست و باید با اجرایی شدن موارد مذکور این وضعیت را بهبود بخشیده و شاخص ها را رشد دهیم.

وی همچنین به عوامل درونی و پیرامونی موثر بر وضعیت صنایع اشاره کرد و ادامه داد: مواردی مثل بهره وری پایین بنگاه ها، فرسودگی ماشین آلات، وابستگی بنگاه ها به حمایت دولتی، سرکوب نرخ ارز، بی ثباتی اقتصاد کلان و ... از مهمترین مواردی است که به عنوان موانع کسب و کار در پیش روی صنعت و صنعتگران قرار دارد.

قاضی عسگریه به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تشکیل شورای تعامل مدرسان و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدرسان در حال تدریس و متقاضیان جدید، ناحیه بندی مراکز آموزش استان به هشت ناحیه، تدوین تک پودمان های آموزشی، شروع فرآیند بازنگری سرفصل ها متناسب با نیاز روز، ارائه طرح آموزش کشاورزان شرق استان در راستای کم آبی، تشکیل شورای روابط بین الملل و انجام فعالیت های متعدد و تشکیل کارگروه کارآفرینی و جلسات مختلف در این زمینه از مهمترین اقدامات انجام شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید این دانشگاه در اصفهان گفت: به دلیل آلودگی های صوتی، فشردگی مکان، دسترسی سخت و قدیمی بودن بنای دانشگاه، تصمیم بر آن گرفته شد که ساختمان جدیدی برای دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تأسیس شده که در این رابطه با موافقت هیئت رییسه دانشگاه این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیرو این موضوع ساختمانهای زیادی شناسایی و بررسی شده و در نهایت ساختمان در خیابان کاوه انتخاب و مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به شعار«حمایت از کالای ایرانی» تمامی اقلام به کار رفته در این ساختمان از تولید داخل است و خوشحال هستیم که امروز این ساختمان در شرایط مطلوب و پس از ماهها پیگیری در نظارت به بهره برداری می رسد.

کد خبر 343882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.