سرانه فضای ورزشی سرپوشیده شهرضا ۱۱ صدم درصد است

شهرضا – رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: شهرضا از کمبود سرانه ورزشی رنج می‌برد، به عنوان نمونه سرانه فضای سرپوشیده شهرستان تنها ۱۱ صدم درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی نقی انصاری ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر رؤسا و اعضای ۴۰ هیئت ورزشی شهرستان با هماهنگی کامل عمل می‌کنند و همین مسئله زمینه‌ساز رشد شاخص‌های ورزشی شهرضا شده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت‌های ورزشی، تصریح کرد: تقریبا همه اماکن ورزشی شهرضا به بخش خصوصی واگذار شده و درآمد حاصل از آن نیز به هیئت‌های ورزشی اختصاص داده می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با تأکید بر ضرورت توسعه امکانات ورزشی در محلات مختلف، اظهار کرد: یکی از اهداف خصوصی سازی، ایجاد حداقل یک باشگاه ورزشی در هر محله است.

افزایش تعداد باشگاه‌های خصوصی در شهرضا

انصاری با اشاره به افزایش شمار مربیان ورزشی این شهرستان، تأکید کرد: یکی از نتایج افزایش آمار مربیان، افزایش تقاضا برای ایجاد باشگاه‌های خصوصی و در نتیجه افزایش سرانه ورزشی شهرستان است.

وی از ساخت مجموعه‌های جدید ورزشی در بعضی از مناطق این شهرستان خبر داد و افزود: سالن ورزش‌های رزمی محله حکیم قشقایی بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این در حالی است که در محله شهید چاوشی نیز یک باب سالن ورزشی از محل اعتبارات حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته شهرضا، ساخته می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با تأکید برضرورت حمایت مسئولان از طرح‌های توسعه امکانات ورزشی، تصریح کرد: با حمایت نماینده مردم در مجلس سرانه ورزشی شهرستان افزایش یافته و این مسئله، یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند امکانات ورزشی را به شهرستان جذب کند.

انصاری با اشاره به نقش مؤثر شهرداری‌ها در افزایش سرانه ورزشی، تأکید کرد: حمایت‌های شهرداری شهرضا در افزایش سرانه ورزشی رشته دوچرخه سواری قابل تقدیر است، سال گذشته هم نماینده مردم در مجلس ۲۰۰ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی کمک کرد.

وی با بیان اینکه شهرضا همچنان از کمبود سرانه فضای ورزشی رنج می‌برد، تصریح کرد: سرانه فضای سرپوشیده در شهرضا یازده صدم است، این در حالی است که با افتتاح زمین چمن مصنوعی، سرانه فضای روباز از ۲۳ به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا ادامه داد: تلاش برای افزایش سرانه فضای ورزشی باید سریع‌تر نرخ رشد جمعیت باشد، زیرا در شرایطی که ساخت یک سالن هزار متری سه سال زمان نیاز دارد، هراندازه ساخت و ساز انجام شود باز هم در مقایسه با نرخ رشد جمعیت، کم است.

انصاری از انجام مکاتبات اداری برای ساخت زمین چمن مصنوعی در منطقه سروستان خبر داد و افزود: زمین این مجموعه ورزشی از اداره راه و شهرسازی تحویل گرفته شده و به زودی آگهی مناقصه ساخت آن منتشر می‌شود.

افزایش شمار بانوان ورزشکار شهرضا

وی با اشاره به وضعیت ورزش بانوان در این شهرستان، تصریح کرد: از ۴۰ هیئت ورزشی شهرستان، ۲۵ هیئت متعلق به بانوان است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا اضافه کرد: همه باشگاه‌های ورزشی شهرستان در نوبت صبح، در اختیار بانوان است، این در حالی است که باید شرایط لازم برای افزیش شمار بانوان ورزشکار شهرضا فراهم شود.

انصاری با اشاره به افزایش ۲۰ درصد شمار ورزشکاران این شهرستان، اظهار کرد: از مجموع هفت هزار ۱۹۸ ورزشکار سازمان یافته در شهرستان، سه هزار نفر بانوان هستند که تاکنون عناوین برتر زیادی در رده‌های استانی، ملی و آسیایی کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تکمیل ورزشگاه قدس نیازمند اعتباری در حدود دو میلیارد تومان است،تصریح کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان از منبع مختلف برای این منظور اختصاص یافت، این مجموعه ورزشی تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به تأثیر فعالیت‌های فرهنگی در فزایش شمار ورزشکاران، تأکید کرد: لازم است اداراتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به یاری ورزش شهرستان بیایند تا زمینه استعدادیابی ورزشکاران فراهم شود.

کد خبر 343848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.