رونمایی از نخستین کتاب تصویرگری استان

نجف آباد- نخستین کتاب تصویرگری سال اصفهان که آثار بیش از صد طراح استان در آن منتشر شده به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، این برنامه به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای سمیه با حضور جمعی از مدیران نجف آبادی و انتشارات مهر زهرا (س) به همراه دانشجویان و اساتید این دانشکده در کنار برخی از هنرمندان برگزار شد.

الهام ایمانیان، مدیر دانشکده  سمیه نجف آباد در این آیین اظهار کرد: نزدیک به 80 نفر از هنرمندانی که آثارشان در این کتاب به چاپ رسیده از دانشجویان یا اساتید این مجموعه هستند.

وی افزود: انتشارات مهر زهرا (س) در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف دارد، به عنوان نسل سوم آموزش های مهارتی، تمرکز خود را بر روی تلفیق پژوهش های علمی با مهارت های عملی جهت تبدیل علم به ثروت متمرکز کرده است.

ایمانیان با اشاره به استقبال ناشران داخلی و خارجی حاضر در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از انتشار نخستین کتاب تصویرگری سال استان اصفهان خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی اساتید و دانشکده سمیه نجف آباد در کنار دانشجویان ماحصل اتفاقات خوبی است که با عرضه این کتاب شاهد بوده ایم.

بد سلیقه شده ایم

در بخش دیگری از این برنامه مهدی تمیزی از اساتید جوان و سرشناس هنر تصویرگری استان با اشاره به تاریخچه و اهمیت هنر تصویرگری اظهار کرد: برخلاف تاریخ درخشان این هنر در ایران که با ریزبینی و نکته سنجی های خاص همراه بوده، متاسفانه در حال حاضر با نوعی بد سلیقگی در بیشتر تصویرسازی ها مواجه هستیم.

تمیزی با تشریح نمونه هایی از مفاهیم به کار رفته در تصویرسازی اصیل ایرانی در باغ موزه چهلستون گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد که معتقد به اصل سادگی در تصویرسازی هستند، به نظر می رسد کار حرفه ای در این عرصه و فراهم کردن زمینه کشف و شهود در آثار منتشر شده، به زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این هنر کمک خواهد کرد.

رونمایی از کتاب سال تصویرگری استان اصفهان و تقدیر از برخی اساتید حاضر در جلسه دیگر بخش برنامه را تشکیل می داد.

به گزارش ایمنا، در این کتاب از مجموع ۳۸۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، آثار ۱۰۹ طراح برگزیده در 182 صفحه به صورت رنگی و گلاسه منتشر شده است، همچنین 11 نفر از هنرمندان شاخص این عرصه نیز برای این کتاب مقدمه نوشته اند.

کد خبر 343846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.