بازآفرینی شهری فرصتی برای محرومیت زدایی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: بازآفرینی شهری به ‌عنوان فرصتی برای توسعه شهرها به شمار می آید تا با بازگشت به درون محلات شهر از بستر و ظرفیت‌های موجود در این مناطق را به بهترین شیوه ممکن بهره جست و در نهایت به توسعه پایدار دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست ستاد بازآفرینی شهری شهرستان لنجان اظهار کرد: دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان لنجان در سال گذشته تشکیل شد و برنامه ریزی لازم را در خصوص انتخاب منطقه هدف انجام دادیم و پس از بررسی های لازم محله قلعه قاسم به عنوان منطقه هدف احیاء بافت فرسوده انتخاب شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آگاه سازی شهروندان در خصوص سیاست های ستاد بازآفرینی شهری، با برخی روسای ادارات در مسجد محل حضور یافتیم و مسایل و مشکلات این محله را از زبان اهالی محل شنیدیم و پس از آن با انجام کارهای کارشناسی شده نیازهای محله قلعه قاسم احصاء شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: پس از احصاء نیازهای محله قلعه قاسم در گام نخست چند پروژه از جمله احداث پارک محله ای، تملک خانه ای تاریخی، اصلاح معابر، ساخت مجموعه فرهنگی و... برای این نقطه در بودجه سال۹۷ شهرداری زرین شهر تعریف شد تا بتوانیم این منطقه را احیا کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انتقال گورستان محله قلعه قاسم به گورستان زرین شهر از دیگر مسایلی است که در حوزه بازآفرینی شهری در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است چراکه متاسفانه اهالی این محله همچنان از گورستان قدیمی این شهر برای دفن اموات خود استفاده می کنند که قطعا مشکلاتی را در حوزه سلامت برای مردم به همراه خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه با توجه به اینکه بیش از ۳۵ درصد از بافت شهری زرین شهر فرسوده است، اضافه کرد: مطالعات لازم بر روی کل محدوده بافت فرسوده این شهر انجام گرفت چراکه محلاتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده‌اند، دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی نداشته و حتی آسیب‌پذیری این محلات در فرهنگی، بهداشتی و امنیتی بسیار زیاد است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه اقتصاد شهری، شهرداری زرین شهر برنامه‌ریزی لازم را انجام داد تا حداکثر تخفیف‌ها برای شهروندان در نظر گرفته شود و در نهایت شاهد رونق اقتصادی در حوزه مسکن باشیم، از این رو برای نخستین بار ۷۵ درصد تخفیف در پروانه ساخت برای کسانی که قصد ساخت و ساز در بافت فرسوده را داشتند در نظر گرفته شد، اما با توجه به اینکه انگیزه ساخت و ساز برای مردم به دلیل مشکلات اقتصادی پایین بوده استقبال خوبی را در این حوزه شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری فرصتی برای پاک کردن محرومیت از چهره شهرها است، افزود: امروز در شهرداری زرین شهر محله‌های هدف بازآفرینی شهری به ‌عنوان فرصتی برای توسعه شهرها به شمار می آید تا با بازگشت به درون محلات شهر از بستر و ظرفیت‌های موجود در این مناطق را به بهترین شیوه ممکن بهره جست و در نهایت به توسعه پایدار دست یافت بر همین اساس اگر پرداخت وام های مسکن در کنار تخفیف هایی که شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری در نظر می گیرد انجام شود قطعا شاهد استقبال مردم خواهیم بود.

محمدی تاکید کرد: اگر مشارکت مردم در احیای بافت فرسوده با دولت و شهرداری ها همراه شود، احیای بافت فرسوده و بهسازی محله های قدیمی و شهرها به سرعت پیش می رود چراکه مردم در تشخیص سود و منفعت خود بهتر از هر کس دیگر عمل می‌کنند.

کد خبر 343803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.