اهمیت نقش شورای شهرستان ها برای فرمانداران تبیین شود

رییس شورای شهر اصفهان گفت: در سال ۹۷ هر فعالیتی انجام می شود در راستای ایجاد هم‌افزایی و تعامل مشترک بین ادارات است و شوراها به عنوان صادق‌ترین مشاوران مدیران اجرایی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین ظهر امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان متعلق به همه شهروندان استان است و با وجود حضور سه دوره‌ای خود در شورای شهر اصفهان برخی مطالبی که در این جلسه عنوان شد را قابل رفع می‌دانم.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل مطرح شده نداشتن تشکیلات و پرسنل در شوراها است، افزود: شورای شهر اصفهان آمادگی دارد که هر تعداد نیرویی که از شهرداری اصفهان مناسب دانستند به شورای استان معرفی کند تا تشکیلات شورای استان برقرار باشد و افراد لازم برای کمک به کار گرفته شوند.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه چه در شهرستانها چه در استان نیازمندی‌ها بالا است، تصریح کرد: این درحالی است که استان اصفهان را یک استان برخوردار می‌دانند و اگر همه همکاری شدیدی  داشته باشیم بعید است بتوانیم همه نیازهای شهروندان را پاسخگو باشیم.

معین در خصوص لزوم تعامل و هم‌افزایی ادارات گفت: خدمت استاندار هم عرض شد که در سال ۹۷ هر فعالیتی انجام می شود در راستای ایجاد هم‌افزایی و تعامل مشترک با ادارات است و بهتر است فرمانداران در جلسات بیشتر حضور یابند چرا که شوراها به عنوان صادق‌ترین مشاوران مدیران اجرایی هستند و فرمانداران و بخشداران در هیچ جایی چنین مشاورانی پیدا نمی‌کنند.

معین در خصوص اهمیت مطرح شدن نقش شوراها در جلسات اظهار کرد: از  معاون عمرانی استاندار اصفهان تقاضامندم در جلسات مختلف در حضور فرمانداران اهمیت نقش شوراهای شهرستان‌ها را بیشتر مطرح کنند چرا که شوراها به عنوان کمکی برای دیگر نهادها هستند و می‌توانند مشاور نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی باشند.

وی در خصوص لزوم جذب مشارکت مردم در اداره شهرها توسط شوراها، تصریح کرد: شوراها می‌توانند کمک های مردمی را جذب کنند که این کمک‌ها صرفا مالی نیست و اگر میانه شوراها و دستگاه‌های اجرایی بهتر شود قطعاً نتایج بهتری برای شهرها و روستاها حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر حضور نمایندگان مجلس در جلسات شوراها گفت: بارها از نمایندگان مجلس در جلسات شورا دعوت شده است و طرح‌های مختلف و منافع مردم را در حضور آنها مطرح کرده‌ایم که قطعا با چنین اقداماتی نقاط مشترکی برای همکاری شوراها با دستگاه‌ها پیدا می‌شود و امیدواریم مصداق " ما برای وصل کردن آمدیم" محقق شود.

کد خبر 343786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.