راه‌اندازی ۲۰۰ کیلومتر خط BRT تا پایان برنامه اصفهان ۱۴۰۰

رییس گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ۱۴۰۰، ۲۰۰ کیلومتر خطوط اتوبوس BRT در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

جمشید لقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و چشم‌انداز حمل و نقل عمومی شهر اظهارکرد: آنچه در سند چشم‌انداز مورد تاکید قرار گرفته، سامانه حمل و نقل همگانی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از نظر کمیّت، در دسترس بودن و سهولت استفاده است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری اصفهان پس از سال ها به صورت کامل به بهره برداری رسید، افزود: قرار است تا سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی بخش عمده ای از تونل خط دو قطار شهری اصفهان نیز انجام شود.

رییس گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در سامانه‌های حمل و نقل، طی چند سال اخیر سامانه اتوبوس‌های تندرو یا همانBRT  در شهر اصفهان فعال شده که خط یک آن با مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر از پل یزدآباد تا پایانه باقوشخانه، خط دو از میدان بزرگمهر تا میدان جمهوری و خط سه از پایانه ارغوانیه تا میدان جمهوری طراحی شده است و بخشی از این مسیر از خیابان جدا و قسمت هایی از آن بدون جداسازی انجام شده است.

وی افزود: در طرح کلی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ۱۲ خط اتوبوس جدا شده و برخی مختلط با جریان ترافیک به صورت بهبود یافته داشته باشیم تا بتوانیم حجم زیادی از مسافران را در شهر جا به جا کنیم.

لقایی تاکید کرد: از مجموع ۱۲ خط BRT بخش‌هایی در دست طراحی و بخش‌هایی در دست ساخت است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ۱۴۰۰ راه اندازی ۲۰۰ کیلومتر خطوط اتوبوس تقویت شده و BRT در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده برای راه‌اندازی تراموا در اصفهان گفت: در این ارتباط مذاکراتی با شرکت‌های طراح و سازنده انجام شده و شهرداری در صدد تحقق این پروژه به صورت مشارکتی است.

رییس گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: مشارکت کننده‌های زیادی متقاضی همکاری برای اجرای پروژه تراموا بودند که جلساتی با آنها برگزار، طرح‌ها ارایه شده که در صدد رفع مسایل اجرایی، تامین منابع مالی و فاینانس پروژه هستیم.

کد خبر 343743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اتو IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    اتوبوس در پیک بار در احمداباد وتختی دیر می اید کا رمندان وکارگران و دانشجویان دیر به مقصد می رسند بهتر است بی آر تی در ساعت شلوغ در فلکه احمداباد یک اتوبوس برگشتی بطرف خوراسگان داشته باشد.
  • مريم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    خداروشكر/ اميدوارم اتوبوس هاي پكيده از زينبيه حذف بشه و مردم بدبخت اين منطقه اتوبوس هاي خوب سوار بشن
  • razi ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 1
    لطفا اگر خیابانی ظرفیت brt دارد راه اندازی شود و یا اینکه خیابان تعریض شود و بعد راهاندازی شود درحال حاضر brt فقط در افزایش ترافیک موثر بوده است