مشاغل از دست رفته کشاورزان جبران شود

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: کشاورزی در شهرستان لنجان به خصوص در حوزه کشت برنج با چالش مواجه است و با توجه به اینکه در این حوزه اشتغال های متعددی از دست خواهد رفت باید به سمت سویی حرکت کنیم که این شغل های از دست رفته در جای دیگر جبران شده تا کشاورز در حوزه معیشت با مشکل مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه برای نخستین بار در سالیان گذشته کشت برنج برای کشاورزان لنجانی ممنوع شد، اظهار کرد: اگر به دلیل بحران آب شاهد مشکلات در حوزه کشاورزی هستیم، باید علاوه بر حفظ کشاورزان، نشان دهیم به فکر زندگی مردم نیز هستیم، از این رو صرفه جویی در مصرف آب را باید از خودمان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه لنجان ظرفیت های نهفته بی شمار فرهنگی و اقتصادی را در دل خود جای داده است، تصریح کرد: متاسفانه شهرستان لنجان رتبه نخست بیکاری را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است در حالی که پتانسیل های فراوانی از جمله در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود دارد و بر همین اساس باید در مسیری حرکت کنیم که ظرفیت های بالقوه لنجان به توانمندی های بالفعل تبدیل شود.

فرماندار شهرستان با اشاره به چالش های کشت برنج در شهرستان لنجان ادامه داد: با توجه به اینکه در این حوزه مشاغل متعددی از دست خواهد رفت باید به سمت سویی حرکت کنیم که مشاغل از دست رفته در جای دیگر جبران شود تا کشاورز ان در حوزه معیشت با مشکل مواجه نشوند.

صفرخانلو با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک در تمام دنیا به عنوان یک اصل اساسی مطرح است، اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که می توان این مهم را به سرانجام رساند توجه به ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری است که در شرایط سخت امروز باید با همدلی و همراهی زمینه ای برای آغاز پروژه های بزرگ گردشگری ایجاد شود تا شاهد ایجاد اشتغال در منطقه باشیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی استراتژیک و مدون در حوزه گردشگری شهرستان لنجان، گفت: امروز برخی از ادارت سخت گیری هایی در کمسیون ماده دو دارند و این باعث شده برخی از پروژه ها سال ها به مرحله اجرا نرسد در حالی که اجرای برخی از طرح ها، اشتغال قابل توجهی ایجاد می کند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در بخش باغبهادران در حوزه گردشگری ظرفیت های متعددی وجود دارد که اگر انعطاف لازم در خصوص اخذ مجوزها از سوی منابع طبیعی لحاظ شود می توان برای پروژه هایی که بستر لازم برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در آن ها فراهم شده را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: بوروکراسی اداری موجب شده روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کند شود، یکی از دغدغه ها و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه و در نهایت ایجاد اشتغال، طولانی شدن استعلام ها یا همان بوروکراسی اداری است از این رو در شهرستان لنجان تلاش می کنیم این مسئله را از میان برداریم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به حضور در این منطقه راغب شوند.

کد خبر 343713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.