سامانه تأمین اعتبار الکترونیکی ایجاد شود

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اجرای سامانه تأمین اعتبار الکترونیکی، شاهد ایجاد شفافیت در هزینه های شهرداری، کنترل و رهگیری مراحل تأمین اعتبار، ثبت سریع هزینه ها در ردیف های بودجه و انتقال آن به مرحله قبل از انجام کار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ایراداتی که به فرآیندهای بررسی و تصویب بودجه در سال های گذشته وارد بوده و تلاش های شورای اسلامی شهر برای تنظیم اصولی اصلاح بودجه سال ۹۷ و پیش بینی بودجه ای کارا و اثربخش برای سال ۹۸،  ورود به اصلاح فرآیند بودجه ریزی در مراحل مختلف تدوین، تنظیم، تصویب و نظارت را ضروری کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس راه اندازی سامانه تأمین اعتبار الکترونیکی ضروری به نظر می رسد که انتظار می رود با اجرای آن شاهد ایجاد شفافیت در هزینه های شهرداری، کنترل و رهگیری مراحل تأمین اعتبار، ثبت سریع هزینه ها در ردیف های بودجه و انتقال آن به مرحله قبل از انجام کار خواهیم بود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با ایجاد این سامانه می توان ترک تشریفات در ایام اجرای پروژها را کنترل و ساماندهی کرد، گفت: رصد هزینه های یک پروژه در مقاطع زمانی مختلف، کنترل اقدامات و الزامات قبل از شروع پروژه از طریق مطالعات و پیوست ها، کنترل و زمان بندی پروژه ها در بازه های زمانی کوتاه، ارائه گزارش های لحظه ای به تفکیک مطالعات در بخش های طراحی، تملک و اجرا، انجام تأمین اعتبار بر اساس پروژه، کنترل نشکستن پروژه به پروژه های کوچک تر در سقف اختیارات مالی  مناطق ۱۵ گانه شهردای اصفهان و کنترل وجوه اعتباری لازم قبل از اجرای پروژه در سال جاری و بررسی انحرافات از برنامه و آسیب شناسی آن از جمله محاسن سامانه تأمین اعتبار الکترونیکی است.

وی افزود: تعیین و رعایت محدوده، زمان و هزینه پروژه در بخش های منطقه ای، ستادی و شاخص به تفکیک تملک و اجرا، یکسان سازی تعاریف فنی و ارائه مفاهیم آن در تمامی گزارش های زیرمجموعه های شهرداری، عدم شروع به کار پروژه ها قبل از پایان یافتن تملکات و رفع معارضات، الزام به رعایت شیوه نامه تملکات به منظور برقراری عدالت بین شهروندان و تأمین منابع مالی شهرداری و پیش بینی وصولی اصلاح بودجه ۹۷ و تنظیم ترفیق بودجه و کنترل و صرفه جویی های لازم در بودجه جاری و پیش بینی اصولی اصلاح بودجه ۹۷ از طریق این سامانه قابل تحقق است.

ملت تصریح کرد: سامانه تأمین اعتبار الکترونیکی باید با محوریت معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و همکاری تمامی مناطق ۱۵ گانه و سازمان های وابسته تا پایان اردیبهشت ماه  سال جاری به میزان ۸۰ درصد اجرایی شده و گزارش کامل آن در پایان خردادماه به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مسئولیت تدوین، اصلاح و متمم بودجه بر عهده معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان است باید ضمن هماهنگی با همه معاونت ها و مناطق ۱۵ گانه، تأمین اعتبارات را در صدر اولویت های خود قرارداده و پاسخگوی تمامی تأمین اعتبارات جاری، عمرانی و هزینه های سنوات قبل باشند.

 رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اصفهان را به این دلیل نصف جهان می خوانند که توانسته در کالبد خود جهان شهری باشد که ظرفیت های بالقوه ای را در خود پنهان کرده و جای جای آن دیار مردمانی است که در رساندن شهر به جایگاه واقعی اش تلاش کرده اند. با این وجود اعتقاد داریم که این شهر سالهاست که از جایگاه اصلی خود دور افتاده و حال وظیفه همه ما است که در راه پر پیچ و خم رساندن آن به جایگاه واقعی اش از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

جایگاه شورای شهر در بازنگری طرح جامع شهر قابل توجه است

ملت با بیان اینکه بدون شک این شهر کهن تا رسیدن به اهداف کلان خود، نیازمند به روز رسانی برنامه های کابردی و استفاده از ظرفیت های علمی و تحقق اهدافی است که آن را به جایگاه اصلی خود باز می گرداند، عنوان کرد: به طور حتم بازنگری برنامه جامع اصفهان به عنوان یکی از مهمترین اسناد توسعه شهر، نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند و امضای تفاهم نامه بازنگری آن با رویکرد طرح آمایش شهری بین معاونت شهرسازی و معماری وزرات راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، استانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان اتفاقات بزرگی را در این عرصه رقم خواهد زد.

وی افزود: نکته قابل توجه در این تفاهم نامه توجه به جایگاه شورای اسلامی شهربه عنوان پارلمان شهری در تدوین برنامه شهر است که این شورا را بیش از پیش در جایگاه یک سیاستگذار فعال قرار می دهد.

این عضو شورا ضمن ابراز خرسندی از اینکه این اتفاق پس از بررسی های شبانه روزی در اصفهان رقم خورده است، اظهار کرد: با کنار گذاشته شدن رویکردهای قدیمی در برنامه های شهری، بازنگری طرح جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهر صورت می گیرد، اتفاقی که در آن آینده نگری محتمل، برنامه ریزی،، مشارکت محوری و توجه به توسعه پایدار در زندگی شهروندان مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بی شک برنامه آمایش شهر اصفهان همانند تمامی اسناد مدرن برنامه ریزی در بردارنده چشم انداز بلندی از آینده مطلوب شهر است که باید مورد اجماع تمامی ذی نفعان آن باشد.

ملت تاکید کرد: در راه رسیدن به این چشم انداز، ایستگاه هایی وجود دارد که رسیدن به آن لازمه رسیدن به نقطه نهایی یا چشم انداز بلند مدت است بنابراین پیشنهاد می شود برنامه ای که قرار است تحت عنوان بازنگری طرح جامع اصفهان با رویکرد آمایش شهر تدوین شود برای ایجاد درک متقابل ذی نفعان در ارتباط با چشم انداز بلند مدت آن به نام اصفهان ۱۴۱۴ نامگذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: بازنگری برنامه شهر اصفهان این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد و می تواند باعث خلاقیت در شهر شود که البته باید در این راستا از حضور متخصصان مختلف استفاده شده و رویداد ۲۰۲۰ با محوریت گردشگری اصفهان برنامه ریزی شود تا میزان گردشگران داخلی و خارجی به این شهر افزایش یابد.

کد خبر 343712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.