برشان: ایستگاه های دوچرخه با توجه به نیاز اصفهان تجهیز شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایستگاه های دوچرخه با توجه به نیاز شهر اصفهان در راستای بهره برداری بهینه تجهیز و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان امروز (یکشنبه)، در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در اصفهان بیش از ۱۳۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی و قریب ۱۰۰ هزار نفر بازنشستگان با احتساب خانوار خود نزدیک به یک چهارم جمعیت این کلان شهر دو میلیون نفری هستند و بر این اساس سازمان های متولی و تشکل های ذی ربط با همکاری شهرداری باید امکانات مورد نیاز آنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: لازم است در پارک‌های اصلی و محلی شهر جهت جایگاه و کرامت انسانی آن ها فضاهای متناسب پیش بینی شود و با همکاری سامان پارک ها و زیباسازی جهت استفاده از امکانات تفریحی، فرهنگی ورزشی جانمایی و مورد بهره برداری قرار گیرد. علاوه بر این باید برنامه های مورد نیاز این قشر نیز تدارک دیده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان می تواند مکان های متناسب عمومی حوزه شهری تحت مالکیت خود را برای استفاده بازنشستگان جانمایی کند، تصریح کرد: این مکان ها می تواند جهت گذراندن اوقات فراغت و افزایش شادابی در اختیار این یک چهارم جمعیت کلان شهر قرار داده شود.

برشان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید در راستای توسعه امکانات رفاهی و رفع نیازهای فرهنگی، تفریحی و سیاحتی اقدام کند، گفت: با توجه به تعداد بالغ بر ۱۳۵ هزار بازنشسته شهر اصفهان این سازمان می تواند زمین و بودجه مناسب برای ساخت و تجهیز باشگاه در اختیار تشکل های بازنشستگان قرار داده و شهرداری نیز کمک و همکاری و مساعدت لازم را در ساخت و تجهیز و بهره برداری آن ها در جانمایی های متناسب فراهم کند.

برشان با تاکید بر این موضوع که دغدغه کمبود یا نداشتن سرویس بهداشتی در سطح شهر از نیازهای ضروری است، تصریح کرد: این نیاز دغدغه شهروندان، توریست داخلی و خارجی است و از نظر حفظ سلامت و رعایت بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در یک بررسی کارشناسی شده و جانمایی متناسب این مشکل برطرف و سرویس های بهداشتی شکیل و مدرن متناسب با رفع نیاز شهروندان و توریست آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار گیرد که نبود یا کمبود آن مشهود و خواسته همگانی مخصوصا گردشگران داخلی و خارجی است.

برشان با بیان اینکه مشکل کمبود پارکینگ و داشتن ایستگاه های متناسب برای توقف وسایل نقلیه از ضرورت های اصفهان است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت پیاده راه سازی اطراف میدان امام خمینی(ره)، خیابان های حافظ، سپاه، استانداری و محور چهارباغ همچنان مشکل کمبود پارکینگ و ایستگاه های متناسب برای توقف وسایل نقلیه عمومی از ضرورت ها است و بدون فراهم کردن این امکانات و رفع مشکل پارکینگ و پیش بینی فضای ایستگاه متناسب، این مهم محقق نخواهد شد.

برشان با بیان اینکه نداشتن دغدغه برای شهروندان در راستای استفاده از قطار شهری باید با ایجاد امکانات مناسب از جمله پارکینگ برای توقف وسایل نقلیه درنظر گرفته شود، ادامه داد: با توجه به تکمیل و بهره برداری از خط شمال به جنوب متروی اصفهان و استقبال شهروندان از این وسیله نقلیه پاک، علاوه بر رفع کمبودها و کوتاه کردن زمان سفر لازم است معاونت حمل و نقل ترافیک، شرکت واحد اتوبوسرانی و تاکسیرانی مسیرهای مبدأ و مقصد را متناسب با ایستگاه های مترو جانمایی کنند تا شهروندان بدون دغدغه پارکین از این وسیله نقلیه پاک استفاده کنند.

وی افزود:  ایستگاه های دوچرخه نیز با توجه به نیاز شهر اصفهان و در راستای بهره برداری بهینه، تجهیز و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 343711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.