دغدغه اعضای شورای شهر اصفهان در خصوص بحران آب

مدیریت جزیره ای حاکم بر اصفهان، سوءمدیریت آب در استان ها و بی توجهی به این موضوع از جمله مشکلاتی است که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای بهبود وضعیت آب بر آن تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت آب در اصفهان  به شرایط بحرانی رسیده است به طوری که در هفته های گذشته شاهد قطعی مقطعی آب در مناطق مختلف شهر اصفهان بودیم به همین دلیل، اعضای شورای اسلامی شهر صبح امروز (یکشنبه) با حضور، حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس موضوعات مرتبط با این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مردم حس می کنند که زاینده رود در تخیلات آنها بوده و وضعیت آب اصفهان در پایتخت جدی گرفته نمی شود در حالی که دریاچه چیتگر را در تهران به وجود آورده اند اما به زاینده رود که تاریخچه تاریخی دارد توجهی نمی شود و ضروری است که ظرفیت های قانونی شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه مشخص شود.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به سوءمدیریت های قبلی گفت: اگر این سوءمدیریت ها برطرف نشود، شاهد بحران های شدیدی خواهیم بود، در چند ماه گذشته با وقوع زلزله کرمانشاه همه مسئولان برای بهبود وضعیت بسیج شدند، اما متأسفانه زلزله ای که در قالب بحران آب بروز پیدا کرده مورد توجه مسئولان بالادستی نیست.

وی ادامه داد:  اگر در این مملکت کسی پاسخگو نباشد باید به کجا پناه ببریم. بهتر است با تصمیمات عقلانی و غیر احساسی مسائل آب را بدون توجه به چهارمحالی یا اصفهانی بودن رفع و رجوع کنیم.

پور محمد شریعتی نیا، دیگر عضو شورا با اشاره به بحث های مطرح شده در کانال های تلگرامی تصریح کرد: از نمایندگان مردم اصفهان تقاضا داریم تلاش های بیشتری برای بهبود شرایط آب در سرچشمه های زاینده رود انجام دهند.  اصفهان در زمان های مختلفی که نیاز به حضور مردم داشته، به طور چشمگیر حاضر شده و دلاورمردی های بسیجی های اصفهانی را تاریخ فراموش نخواهد کرد که این امر باید به مسئولان بالادستی یادآوری شود.

امیر احمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: سال به سال شاهد افزایش مشکلات اصفهان هستیم زیرا در این شهر مدیریت جزیره ای حاکم است و هنوز با گذشت هشت ماه از فعالیت شورا نتوانستیم با تمامی نمایندگان مجلس، جلسه مشترک برگزار کنیم، از آنجایی که اعضای شورا با مردم در طول هفته بیشتردر ارتباط هستند، باید بیش از قبل با نمایندگان در ارتباط باشیم و از شعار دادن بپرهیزیم چون مردم سرخورده می شوند.

کوروش محمدی، دیگر عضو شورا با اعلام اینکه مدیریت آب در استان ها، شخصی شده است، گفت: در بند هفت توافق ۹ ماده آب آمده صنایعی که از زاینده رود استفاده می کنند باید خسارت کشاورزان را پرداخت کنند در حالی که این خسارت در سال های قبل پرداخت نشده و امسال نیز، آنقدر این مبلغ کم بود که شبیه صدقه است اما چه زمانی این محقق می شود.

کد خبر 343676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.