هیئت دولت مصوبه ای برای پرداخت سهمیه دلار آژانس ها ندارد

رییس هیئت مدیره گروه تورهای بعثت اصفهان گفت: محاسبه نرخ بلیت و سفرهای خارجی بر اساس نرخ دلار است و در سال ۹۶ به دلیل تغییرات مکرر نرخ ارز، چهار مرتبه نرخ شرکت های هواپیمایی تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی فنائی در نشست خبری بررسی فرصت ها و چالش های خدمات گردشگری آژانس مسافرتی و هواپیمایی گروه تورهای بعثت با بیان اینکه ساختار مجموعه گروه بعثت درسال ۷۶ – ۷۵ تشکیل شده است، اظهار کرد: گروه بعثت از سال ۸۳ فعالیت خود را به صورت رسمی و شرکتی آغاز کرده و این مجموعه در حال حاضر از شش شعبه و مجزا به لحاظ حقوقی برخوردار است.  

وی افزود: دو شعبه این مجموعه به نام‌های شعبه آژانس مسافرتی بعثت اصفهان و آژانس مسافرتی کتیبه گشت در اصفهان واقع است و شعبه های دیگر این مجموعه در شهرهای دیگر نیز به مسافران و زائرین خدمات رسانی می کنند.

فنائی ادامه داد: در سال ۸۴ -۸۳  پروازهای چارتر از اصفهان آغاز شد که براساس آن پروازهای زیارتی مشهد و دمشق و پروازهای سیاحتی گرجستان، دبی و استانبول فعال شد، همچنین این شرکت بازی تیم های ذوب آهن و سپاهان در دیگر کشورها را نیز حمایت کرده است.

رییس هیئت مدیره گروه تورهای بعثت گفت: در اصفهان بِیس شرکت های هواپیمایی وجود نداشت اما در سال ۸۷ با همکاری شرکت هواپیمایی تابان دو فروند هواپیما در اصفهان بیس شد، البته اکنون به دلیل شرایط پروازی یک فروند از پروازها کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آژانس مسافرتی با  ۲۰۰ کارمند در حال خدمات رسانی به مردم است و از سال ۸۷ نیز بیس هواپیما تابان و کوبه پروازی و تمام مسایل پروازی آن از شهر اصفهان آغاز شد.

رییس هیئت مدیره گروه توره های بعثت خاطرنشان کرد: از زمانی که جنگ سوریه آغاز شد پرواز به آن سمت قطع و پرواز به عراق آغاز شد و شرکت هواپیمایی تابان در ایران اولین شرکتی بود که تمام پروازها را به سمت عراق و شهر مقدس نجف هدایت کرد و بعد از شهر مشهد توانستیم در اصفهان نخستین  پروازها را آغاز کنیم.

فنایی با بیان اینکه از سال ۹۰ پروزاهای نجف از اصفهان انجام می‌شود، گفت: در ایام پیک در هفته ۲۰ الی ۲۲ پرواز و در ایام غیر پیک ۱۰ الی ۱۲ پرواز به مقصد نجف انجام می‌شود ۴۰ درصد این پروازها تورهای ورودی و مسافران عراقی هستند که برای گردشگری به شهر اصفهان می آیند.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: علاوه بر ارایه بلیت به مقصد عراق و شهر نجف، در مقاطعی نیز برای تبادل بلیت هواپیما همکاری های لازم با شرکت مرکزی که زیر نظر سازمان حج و زیارت قرار دارد انجام می شد و در حال حاضر نیز با همین یک هواپیما پروازهای صبح اول وقت اصفهان – تهران و همچنین پروازهای فصلی انجام می شود.  

وی با بیان اینکه در ایام نوروز پرواز به تفلیس و دبی و در تابستان نیز پرواز به تفلیس، ترکیه و مراکز زیارتی انجام می‌شود، ادامه داد: در ایران آژانس‌ها سه مجوز بند (الف) که از سازمان هواپیمایی کشوری، بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بند (پ) از سازمان حج زیات را دریافت می کنند و تاکنون چندین گزارش  به مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت ارایه شده که در ایران آژانس‌ها باید زیر نظر یکی از این سازمان ها باشد.   

فنائی با بیان اینکه برخی از آژانس ها در ایران زیر نظر سه سازمان با سه ساختار و قوانین متفاوت فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مجموعه آژانس بعثت اصفهان دارای سه مجوز (الف)، (ب) و (پ) است که بند (الف) آن مربوط به بلیت فروشی است و آژانسی که این بند را دارد در تمام دنیا به جز رژیم اشغالگر قدس می تواند بلیت بفروشد و آژانسی که دارای بند (ب) است می تواند در تمام مقاصد گردشگری دنیا به جز عربستان و عراق که تور زیارتی باید بر اساس مصوبه زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام شود، تور ارایه کند.

رییس هیئت مدیره گروه تورهای بعثت گفت: آژانسی که از بند (پ) برخوردار است می تواند فعالیت زیارتی انجام دهد، البته سفر زیارتی شهر مقدس مشهد زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و تنها با مجوز بند (ب) انجام می شود و آژانسی که بند (پ) دارد می تواند پرواز مسافرت های حج و عتبات را انجام دهد و با توجه به اینکه اکنون حج عمره تعطیل است تنها چیزی که بند (پ) را هدایت می کند سفر زیارتی عتبات عالیات است.

وی با اشاره به مشکل این آژانس مسافرتی با سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تمام آژانس هایی که مجوز بند (ب) دارند می توانند از طریق ۴ آژانس که سفارت عراق مشخص کرده به همراه شرکت شمسا ویزای عراق اخذ نمایند اما سازمان حج و زیارت می گوید باید از طریق شرکت شمسا ویزا را دریافت می کردید که به دلیل گران بودن و مشکلی که در سیستم صدور ویزا به وجود آمده بود انجام نشد، این در حالی است که بند (ب) می تواند ویزا دریافت کند به همین دلیل گفته اند مجوز بند (پ) باید لغو شود اما بعثت با قوت تمام در حال رفع ابهامات و پیگیری مراتب از طریق سازمان حج و زیارت تهران است که امیدواریم با عنایت مسئولان ذی ربط این مشکل نیز حل شود و تا زمانی که این مشکل رفع بشود آژانس بعثت از بند (الف) و (ب) برخوردار است و بلیت نجف فروخته می شود.
رییس هئیت مدیره گروه تورهای بعثت ادامه داد: فرودگاه اصفهان در شأن مردم اصفهان نیست ولی از حدود دو سال گذشته با تغییر مدیریت، اتفاقات خوبی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان رخ داد. رونق گردشگری هر شهری مربوط به فرودگاه آن است.

فنائی با اشاره به تبلیغات علیه ایران و تاثیر آن بر گردشگری گفت: خوشبختانه گردشگران خارجی که به ایران می آیند و از خدمات خوب و امنیت کشور بهره مند می شوند در سفر دیگر خود با تعداد بیشتری در ایران حضور می یابند.

وی افزود: محاسبه نرخ بلیت و سفرهای خارجی بر اساس نرخ دلار است و در سال ۹۶ به دلیل تغییرات مکرر نرخ ارز، چهار مرتبه نرخ  شرکت های هواپیمایی تغییر کرده است.

فنائی با بیان اینکه هیئت دولت هیچ مصوبه ای برای پرداخت دلار به آژانس ها اعلام نکرده است، گفت: متاسفانه در شهر اصفهان کار به سختی پیش می رود و اگر می خواهیم در شهر اتفاقات خوبی  بیفتد باید تمام مسئولان گرد هم جمع شوند و تصمیمات مفیدی برای گردشگری و تسهیل کار بگیرند.

رییس هیئت مدیره گروه تورهای بعثت تصریح کرد: در حوزه گردشگری و ورود توریست به شهر، تمام تلاش های لازم انجام می شود چراکه ورود توریست به کشور باعث رونق شهر و برطرف شدن مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری بعثت در ایران و علی الخصوص شهر اصفهان یک برند معتبر است، خاطرنشان کرد: از اوایل خردادماه دفتر بعثت در استان اصفهان به صورت ۲۴ ساعت فعال خواهد بود  و خدمات لازم را به مسافران ارایه خواهد کرد.

کد خبر 343534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.