عراقی‌های ساکن اصفهان امروز پای صندوق رأی می‌روند

مسئول برگزاری انتخابات عراق در اصفهان گفت: مردم عراق امیدوار هستند با این انتخابات بهبودی در وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها حاصل شود.

 علی الهنداوی در رابطه با جزئیات برگزاری انتخابات عراق در ایران و اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: فردا انتخابات ریاست جمهوری، نخست وزیری و نمایندگان مجلس در عراق برگزار می شود؛ ۱۶ میلیون عراقی واجد شرایط می توانند پای صندوق های رأی حاضر و آرای خود را به صندوق بیاندازند.

مسئول برگزاری انتخابات عراق در اصفهان گفت: پیش بینی می شود حدود ۷۰ درصد مردم عراق در انتخابات شرکت کنند و در ایران ۴ هزارو پانصد نفر اتباع عراقی توان حضور در حوزه های انتخاباتی داشته و ظرف امروز و فردا می توانند در شهرهای ایران آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

وی افزود: این انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز در اصفهان و ۱۲ استان دیگر ایران آغاز شده و بطور همزمان در ۱۲ کشور دیگر هم برگزار می شود؛ مردم عراق امیدوار هستند با این انتخابات بهبودی در وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها حاصل شود.

الهنداوی گفت: ائتلاف هایی از اقوام کرد عراقی، شیعیان و سنی ها در این انتخابات کاندیداهای خود را معرفی کرده اند و تنها حدود ۳۲۰ نفر انتخاب می شوند.

به گزارش ایمنا، این چهارمین دوره از انتخابات پارلمانی عراق است که بعد از سقوط صدام برگزار می شود. نخستین انتخابات پارلمانی عراق در سال ۲۰۰۵، دومین انتخابات در سال ۲۰۱۰ و سومین انتخابات نیز در سال ۲۰۱۴ برگزار شده بود. یکی از مهمترین دلایل اهمیت خاص انتخابات عراق این است که نخستین انتخابات این کشور در دوره پسا داعش خواهد بود. در واقع عراق در مرحله پسا داعش دوره تازه ای از حیات سیاسی را تجربه خواهد کرد که انتخابات نقطه آغاز این دروه است.

کد خبر 343500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.