سرانه مصرف گل در ایران ۵ و در اروپا ۵۰ شاخه است

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد گفت: سرانه مصرف گل در ایران برای هر شهروند پنج شاخه گل محاسبه شده که این میزان نسبت به کشورهای اروپایی که حدود ۵۰ شاخه گل در سال در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است، اظهار کرد: فضایی در حدود حدود ۳ هکتار برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده که امیدواریم بتواند میزبان خوبی برای علاقمندان به گل و گیاه در شهر مشهد باشد.

وی افزایش مصرف گل در جامعه را یکی از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف گل در ایران برای هر شهروند پنج شاخه گل محاسبه شده که این میزان نسبت به کشورهای اروپایی که حدود ۵۰ شاخه گل در سال در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ تولید کننده گل و گیاه در مشهد عنوان کرد: یک از اهداف اصلی شهرداری مشهد در این حوزه اشتغالزایی و ایجاد شرکت‌های تولیدکننده گل و گیاه است چرا که سالانه بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای خرید این محضولات هزینه می‌شود که ۳۰ درصد آن را از خارج از استان تامین می‌کنیم.

وی از ارائه یافته‌های علمی صنعت گل و گیاه و تبادل آخرین تجربیات در این حوزه خبر داد و گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه، حمایت از تولیدکنندگان بومی گل و گیاه در استان برای اشتغالزایی هر چه بهتر و همچنین افزایش سرانه تولید و مصرف گل توسط شهروندان می‌باشد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد افزود: از مشکلات ما در بازارهای جهانی گل نظام تولید صنعتی، نبود سیستم حمل و نقل متناسب و کمبود نیروی متخصص می‌باشد که امیدواریم برگزاری این نمایشگاه در رونق تولید و اشتغال در کشور موثر باشد و به تولیدکنندگان شهر مشهد و استان‌مان کمک کند.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان و شهروندان مشهدی خواهد بود؛ همچنین برای رفاه حال علاقه‌مندان نمایشگاه در روز جمعه از صبح دایر است.

کد خبر 343424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.