پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی احداث می شود

فرماندار کاشان گفت: با توافق های انجام شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی به عنوان یکی از پارک های اقماری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به مساحت ۴۰ هکتار در دانشگاه کاشان فعال می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا مومنیان صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پیش از این یکی از ظرفیت های خالی دانشگاه کاشان، عدم وجود پارک علم و فناوری درا ین مرکز آموزشی بود، اظهار کرد: براساس قانون، این پارک ها تنها می توانند در مراکز استان ها ایجاد شوند اما در این خصوص پیگیری ها و رایزنی های زیادی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گرفت و توافق شد، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی به عنوان یکی از پارک های اقماری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال شود.

وی اضافه کرد: در این راستا ۴۰هکتار زمین به همراه یک ساختمان مستقل با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا برای احداث پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی و تفاهم نامه اولین شرکت دانش بنیان در این شهرک علمی نیز به امضا رسیده است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه اجرای این پروژه در دو مرحله انجام خواهد شد، گفت: در مرحله اول، شرکت های دانش بنیان در مکان های اجاره ای استقرار پیدا کرده و در مرحله دوم با فراهم شدن زیرساخت های لازم، به مکان های مناسب منتقل خواهند شد.

وی در ارتباط با امکان نمایی پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، خاطرنشان کرد: این پارک علم و فناوری بخشی از زمین های دانشگاه کاشان بوده که همجوار با یک بزرگراه  و دسترسی خوبی دارد و در حدفاصل این دانشگاه و یکی از مراکز بزرگ صنعتی کاشان به نام شهرک قطب راوندی قرار دارد.

مومنیان تصریح کرد: دانشگاه کاشان یکی از مراکز آموزش عالی بزرگ کشور است که در برنامه بلند مدت خود در نظر دارد به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور مطرح شود. برهمین اساس، طی سال های گذشته توانسته بخشی از برنامه های خود را محقق کرده و در بسیاری از رتبه بندی ها در جایگاه بالا قرار بگیرد.

کد خبر 343413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.