غلامی: تاکید وزارت علوم بر تبدیل دانش به کارآفرینی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در گذشته تاکید بر دانش‌افزایی بود اما در شرایط فعلی باید در کنار دانش‌افزایی، دانشجویان را به تبدیل این دانش به عمل و کارآفرینی هدایت کنیم ئو این موضوع در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان از افتخارات مجموعه های آموزش عالی کشور است، اظهار کرد: مجموعه‌ای از تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی استادان به‌ عنوان پیشکسوتان عرصه علم و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور صورت گرفته تا نام دانشگاه اعتلا و آثار آن در زندگی مردم نمود بهتری پیدا کند.

وی گفت: از دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرات بسیاری دارم و افتخار می‌کنم در سال‌های ۶۱ و ۶۲ در این دانشگاه حضورداشته‌ام. خود را از اهالی دانشگاه صنعتی اصفهان می‌دانم گرچه سهم بیشتری در دانشگاه اصفهان دارم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حوزه علم و دانش کارهای بسیاری در کشور انجام شده و اگر تاریخ علمی ایران را با سایر کشورها مقایسه کنیم آنچه در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ سال اتفاق افتاد، دستاوردهای گران‌قدری است و باید ارزش دستاوردها بدانیم و برای بهره‌مندی از آن‌ها بیشتر تلاش کنیم.

غلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه مطلوبی در میان مراکز علمی دنیا دارد، ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های داخلی و به خصوص در بین دانشگاه‌های صنعتی جایگاه ویژه‌ای دارد که بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته تلاش‌های بسیاری در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت گرفت و گام ارزشمندی برای شکل‌گیری شهرک علمی تحقیقاتی برداشته شد که حرکت ماندگاری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه دانش و فناوری باهدف خلق ثروت از برنامه‌های دانشگاه‌ها است و تلاش می‌شود تحقق این رویکرد که نمونه علمی آن در اصفهان اتفاق افتاده، در تمام دانشگاه‌ها رخ دهد و انتقال تجربیات از مراکز موفق می‌تواند در تحقق هر چه سریع‌تر اهداف مؤثر باشد.

غلامی با اشاره به وجود ۴۳ پارک علم و فناوری و شمار قابل‌توجهی از مراکز رشد در کشور گفت: این امید را به تمام دانشجویان، استادان و همه مردم ایران می‌دهم که برای سرافرازی ایران، ایستاده‌ایم و از هیچ چیزی فروگذار نخواهیم کرد. توسعه کشور حاصل خون شهدا و تلاش‌های مدیران و ایثارگرانی است که تاکنون از پای ننشسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را به آینده امیدوار کنیم و نباید اجازه دهیم فضاهای مسموم در بین آن ها گسترش پیدا کند، ادامه داد: جوانان می‌توانند در توسعه کشور موفق شوند اما باید مسیر صحیح را به آن‌ها نشان دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در گذشته تاکید بر دانش‌افزایی بود اما در شرایط فعلی باید در کنار دانش‌افزایی، دانشجویان را به تبدیل این دانش به عمل و کارآفرینی هدایت کنیم. این تقاضایی است که از همه استادان دانشگاه‌ها دارم. این موضوع در دستور کار وزارت علوم نیز قرار گرفته است.

کد خبر 343398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.