مراسم چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: کشور به لحاظ علمی در رتبه شانزدهم جهان و رتبه نخست منطقه و جهان اسلام ایستاده است و شماری از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه صنعتی در رتبه بندی‌های معتبر بین‌المللی همواره جایگاه خوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدرس هاشمی امروز -سه شنبه، ۱٨ اردیبهشت- در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: ردپای عدد ۴۰ در فرهنگ دیرینه ایرانی و اسلامی بسیار آشکار است و بدیهی‌ترین جانمایه آن پختگی و کمال است. ۴۰ سالگی انسان دل آگاه را به اندیشه بیشتر در کار خود وا می‌دارد و متعاقب آن می‌کوشد تا بر آرامش جان بیفزاید.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه صنعتی اصفهان چهلمین سال تأسیس خود را پشت سر می‌گذارد. آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب به جایگاه رفیعی در حوزه علم و فناوری رسیده و این دانشگاه نیز از آن بی‌بهره نبوده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: کشور به لحاظ علمی در رتبه شانزدهم جهان و رتبه نخست منطقه و جهان اسلام ایستاده است و شماری از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه صنعتی در رتبه بندی‌های معتبر بین‌المللی همواره جایگاه خوبی داشته‌اند.

مدرس هاشمی تاکید کرد: پایه‌ریزی مناسب بنیان‌گذاران، تربیت و آموزش کیفی نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف، رشد چشمگیر دستاوردهای پژوهشی مکتوب، سرآمدی در چاپ مقالات در نشریات برتر، دستیابی به فناوری‌های مهمی همچون فناوری‌های زیردریا، رادار، امنیت مخابرات، ابررایانه و الکترونیک هوانوردی، افزایش عقد قرارداد با صنعت و ورود به طرح‌های بزرگ و هدفمند و ... از دستاوردهای دانشگاه در طول مدت فعالیت است.

وی با تبریک چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: امیدوارم با همت و تلاش دانشگاهیان و حمایت مسوولان این دانشگاه در دهه پنجم فعالیت خود، به قله‌های رفیع‌تری از دانش و علم برسد و نقش برجسته خود را در تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ عملی کند.

کد خبر 343396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.