صادرات ۱۳ میلیون دلاری فناوری از اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در پارک علم و فناوری اصفهان سرمایه‌گذاری شده و سال گذشته ۱۳ میلیون دلار صادرات داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کشمیری عصر امروز در حاشیه بازدید سخنگوی دولت و وزیر علوم از شهرک علمی و تحقیقاتی اظهار کرد: در شهرک علمی تحقیقاتی ۷ هزار نفر تحصیل‌کرده شاغل هستند و افراد متخصص به اندازه یک دانشگاه بزرگ کشور در این مکان فعالیت دارند.

وی افزود: این شهرک بدون سرمایه‌گذاری دولتی و با استفاده از تلاش صاحبان فکر و اندیشه ایجاد شده و توانسته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رشد اقتصادی داشته و ۸ هزار و ۵۰۰ شغل به طور مستقیم ایجاد کند.

وی با اشاره به پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در این پارک سرمایه‌گذاری شده و سال گذشته  ۱۳ میلیون دلار صادرات داشته است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این شهرک دارای استانداردهای بین‌المللی است، تصریح کرد: ۵۲۰ مجموعه در این مکان علمی فعالیت دارند که ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و البته اگر این مرکز در شهر اصفهان قرار داشت می‌توانست به عنوان یک قطب گردشگری مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مساحت این مرکز از ۷۵ هکتار به ۱۷۵ هکتار افزایش یافته است، افزود: قراردادی برای استفاده از پنل های خورشیدی و ایجاد این پنل ها در تمامی پشت‌بام‌های شهرک علمی تحقیقاتی بسته شده است.

کشمیری ادامه داد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سطح بین‌المللی شناخته شده و تنها مرکز زیر نظارت وزارت علوم است که با یونسکو همکاری دارد و توانسته همایش‌های بزرگی را در سطح آسیا میزبانی کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجاری‌سازی، ارزش‌آفرینی، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان و امید و نشاط در نسل جوان را از دیگر اهداف این مرکز علمی دانست و گفت: نقش‌پذیری و مشارکت توسعه‌ای و منطقه‌ای، همکاری با ۴۳ پارک علم و فناوری و ۲۰۰ مرکز رشد کشور از دیگر جمله فعالیت‌های این مرکز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی ۱۵ سال گذشته تنها ۱۴۰۰ میلیارد تومان در این مرکز سرمایه‌گذاری شده است، در حالی که برای مثال در شهرک علمی مسکو ۵۰۰ میلیون دلار از طرف دولت روسیه برای رشد علمی آن اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایمنا، پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری شهرک علمی تحقیقاتی با شهرداری اصفهان به منظور ایجاد مرکز رشد مدیریت شهری به امضاء رسید.

هم چنین، تفاهم نامه احداث پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی نیز میان دانشگاه کاشان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان امضا شد.

کد خبر 343383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.