راهبری کلانشهرهای کشور در حوزه خدمات شهری به شهرداری تهران سپرده شد

سی و چهارمین نشست معاونان خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرها با انتخاب مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به ریاست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع کلانشهرها، در این نشست که همزمان با افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گزارشی از عملکرد کمیسیون و کمیته های تخصصی«سیما و منظرشهری»،«آتش نشانی»، «میادین»، «پسماند»، «آرامستان‌ها»، «مدیریت بحران»،«زیباسازی»، «آموزش شهروندی» و«اجراییات و تخلفات» ارائه شد.

پیگیری مشکلات شهرداری ها از دولت و مجلس

در این نشست همچنین کمال مرادی مدیر دبیرخانه مجمع کلانشهرهای کشور با تاکید بر ارتباط مفید و بهینه دبیرخانه با فراکسیون مدیریت شهری مجلس، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که گره ای از مشکلات شهرها باز کنیم و موضوعات و معضلات تخصصی را استخراج و آنرا به لوایح و طرح ها تبدیل کنیم.

مرادی در ادامه درباره فعالیت های مشترک کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و کمیسیون تخصصی کلانشهرهای هیات دولت، یادآور شد: این کمیسیون با همکاری به عمل آمده با کمیسیون خاص کلانشهرهای هیات دولت نسبت به تهیه سندهای بالادستی در حوزه های «آتش نشانی و امور ایمنی»، «مدیریت پسماند»، «مدیریت فضای سبز شهری»، «مدیریت بحران های شهری»، «میادین میوه و تره بار» و «ساماندهی مشاغل» اقدام کرده و در قالب مصوبه هیات دولت به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین اجرای برنامه های آموزشی به منظور تعمیم و گسترش مدیریت شهری در کلانشهرها، تحقق وحدت رویه و یکپارچگی برنامه ها و فعالیت ها، بررسی کارشناسی و ارائه پیشنهادات درباره اصلاح ساختار سازمان های زیرمجموعه و شاخص بندی فعالیت های خدمات شهری را از دیگر فعالیت های دبیرخانه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست برشمرد.

تهیه و تنظیم سند راهبردی حوزه خدمات شهری

در ادامه این نشست مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با تاکید بر الگوبرداری از تجربیات موفق سایر کلانشهرها و تبادل نظر در موضوعات مختلف گفت: به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستآوردها و مطالعات، تاثیر به سزایی در پیشرفت و موفقیت کلانشهرهای دیگر دارد و از اینرو معاونت خدمات شهری از این آمادگی برخوردار است که در زمینه های مورد نیاز شهرداری های کلانشهرها فعالیت های پژوهشی و آموزشی انجام دهد.

یزدانی  با بیان این که حوزه خدمات شهری حوزه بسیار گسترده ای است و وظایف و فعالیت های گوناگونی را بر عهده دارد، گفت: این معاونت از 6 سازمان،3 شرکت، 2 اداره کل و 1مرکز تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که ما در تهران 22 منطقه ، 123 ناحیه و 354 محله داریم، اذعان کرد:تمامی سعی ما بر این است که سرانه های خدماتی چون بازار میوه و تره بار،ایستگاه آتش نشانی، فضای سبز و... در این نقاط به طور یکسان توزیع شود تا منجر به رضایتمندی حداکثری شهروندان شود.

یزدانی در ادامه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تهیه و تنظیم سند راهبردی حوزه خدمات شهری در حال انجام است و پس از اتمام این سند یک نسخه از آن را بسته به نوع فعالیت ها و موضوعات مختلف در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانیم تجارب خود را در زمینه های مختلف در اختیار کلانشهرهای دیگر قرار دهیم.

در انتهای این نشست به اتفاق آرای معاونان کلانشهرهای شهرداری‌های کشور و با حکم مدیر دبیرخانه کلانشهرها، مجبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرها انتخاب و محسن مرادی نیز دبیری این کمیسیون را عهده دار شد.

کد خبر 343381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.