۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
«عصبانی نیستم» به اصفهان رسید

اکران فیلم «عصبانی نیستم» (رضا درمیشیان) از دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در دو سانس ۲۰:۴۵ و ۲۲:۴۵ در سینما قدس اصفهان آغازشده است.

به گزارش ایمنا، این فیلم محصول سال ۱۳۹۲ و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود.

«عصبانی نیستم»، داستان نوید با نقش‌آفرینی نوید محمدزاده، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم‌ آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه، با خود تمرین می‌کند تا عصبانی نباشد و در تلاش است تا دختر موردعلاقه‌اش، ستاره با بازی باران کوثری را هم از دست ندهد.

نسخه‌ای از این فیلم که در سال ۹۲ در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، با ۱۷ دقیقه سانسور و حذف پایان فیلم بود و بعضی، تنها امکان نمایش فیلم را در صورت حذف بیش از ۳۰ دقیقه دیگر از فیلم اعلام کرده‌اند. این فیلم اشارات صریحی به ۸ سال دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد دارد.

«عصبانی نیستم»، پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی تهران، با استقبال شدید مردم روبه‌رو شد، به‌طوری‌که در همان سانس اول نمایش، به سانس فوق‌العاده رسید و صف‌های خرید بلیت آن در مقابل سینماهای جشنواره تشکیل شد.

این فیلم، در شش رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده)، بهترین بازیگر نقش اول زن (باران کوثری)، بهترین تدوین (هایده صفی‌یاری)، بهترین صدابردار (نظام‌الدین کیایی)، بهترین صداگذار (محمدرضا دلپاک) و بهترین جلوه‌های ویژه (امیر سحرخیز و کامران سحرخیز) کاندیدا شده بود.

رضا عطاران، برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی‌ودوم فیلم فجر در مصاحبه‌ای کوتاه گفته بود: این سیمرغ متعلق به من نیست، زیرا رأی هیئت‌داوران جشنواره فجر، انتخاب نوید محمدزاده به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده. به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم، نه خودم.

باوجود آن‌که این فیلم سینمایی، قرارداد خود را در شهریور ۹۳ در گروه سینما آفریقا به ثبت رساند، در مهرماه همان سال، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار صادر نشدن مجوز اکران این فیلم و ۷ فیلم دیگر شد. در آبان همان سال، علی جنتی، وزیر ارشاد وقت ایران، از اکران ‌نشدن این فیلم تا زمان اعمال سانسورهای جدید خبر داد و اعلام کرد که وی شخصاً اقدام به مشاهده فیلم و میزان اعمال سانسور بر آن می‌کند.

پس از سانسورهای متعدد، این فیلم با نسخه ۹۹ دقیقه‌ای و ۲۱ دقیقه کوتاه‌تر از نسخه اصلی، از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ روانه سینماهای کشور شد و از ۱۷ اردیبهشت‌ماه هم به اصفهان رسید.

کد خبر 343370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.