اله‌یاری:  بازگرداندن تندیس کاوه اتفاق ارزشمندی است

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بخشی از هویت ما اسطوره های کهن ما و تاریخ کهن این سرزمین است و بخش مهم دیگر آن نیز  آثار و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی است که این دو در کنار یکدیگر با هم‌افزایی می توانند به تقویت پشتوانه‌ها و مبانی هویتی در کشور ما کمک کنند.

فریدون اله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از بازگرداندن تندیس کاوه آهنگر به میدان آزادی و ارزشمند خواندن این رویداد، اظهار کرد: موضوع بازگرداندن این تندیس موضوعی بود که هم علاقمندان میراث فرهنگی پیگیر آن بوده اند و هم در شهرداری و شورای شهر اصفهان نگاه ویژه ای نسبت به آن وجود داشت.

وی افزود: امروز نیازمند این هستیم که برای بازیابی هویت ایرانی اسلامی خود هر کاری که می توانیم انجام دهیم و هویت ایرانی و اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار ندهیم.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه بازگرداندن تندیس کاوه به میدان آزادی اتفاق ارزشمندی است، گفت: بخشی از هویت ما اسطوره‌های کهن ما و تاریخ کهن این سرزمین است و بخش مهم دیگر آن نیز  آثار و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی است که این دو در کنار یکدیگر با هم‌افزایی می توانند در برابر آن امواجی که در تعارض با هویت جامعه ما است، به تقویت پشتوانه‌ها و مبانی هویتی در کشور ما به ویژه برای نسل جوان کمک کنند.

کد خبر 343369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.