غلامی: ارتباط با مراکز علمی بزرگ دنیا از اهداف وزارت علوم است

وزیر علوم با تاکید به توجه دانشگاه های بزرگ کشور به مسئله پژوهش، گفت: ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی بزرگ دنیا از اهداف وزارت علوم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی ظهر امروز –سه شنبه، 18 اردیبهشت- در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دقت بیشتری برای ساماندهی آموزش عالی بکار گرفته شده است، اظهار کرد: کنترل و توسعه کمی محیط علمی مراکز علمی و پژوهشی که زیر مجموعه وزارت علوم هستند کار بسیار سختی است اما باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در وزارت علوم به دنبال کنترل کیفی و به روز کردن محتوای آموزشی هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ایجاد رشته های میان رشته ای تلاش می شود. پژوهش در حوزه علم و فناوری در دنیا شکل گرفته و کشور نیز به دنبال تحقق این مسئله است، اگر کوتاهی در این زمینه صورت گیرد فاصله زیادی در این زمینه با سایر کشورها ایجاد می شود.

غلامی با تاکید به توجه دانشگاه های بزرگ کشور به مسئله پژوهش، افزود: ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی بزرگ دنیا از اهداف وزارت علوم است که پیگیری ها لازم در این حیطه در حال انجام است. در تلاش هستیم تا بیشتر از گذشته با مراکز تحقیقاتی دنیا در ارتباط باشیم ضمن اینکه اعزام دانشجو برای فرصت مطالعاتی فرصت مغتنمی برای شناخت علوم روز و انتقال آن به کشور است که باید در این زمینه بیشتر از گذشته فعالیت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر شکل گیری ارتباط دانشجویان با دانشگاه حتی بعد از فارغ التحصیلی، اظهار کرد: این ارتباط شکل گرفته و دانشجویان در هنگام تحصیل با مهارت شغلی آشنا می شوند، ضمن اینکه با برنامه ریزی انجام شده در این حیطه، دانشجویان زمان کسب مدرک و فراغت از تحصیل با افق گسترده ای در زمینه اشتغال روبرو خواهند بود.

وی ادامه داد: ارتقای جایگاه و هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و امیدوار کردن به آینده در حوزه اشتغال خارج از اعضای هیئت علمی و توجه به اشتغال در صنعت موجب تاثیرگذاری آن ها در جامعه خواهد شد.

غلامی با اظهار امیدواری نسبت به ارتقا شاخص تعیین بودجه وزارت علوم، گفت: آنچه در بودجه ۹۷ انجام شد اختصاص بودجه ۲،۹ درصدی به وزارت علوم بود که این امر بیانگر توجه بیشتر به این حوزه نسبت به سال های گذشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با رشد ۶۰ درصدی پارک های علم و فناوری، رشد ۳۰ درصدی پژوهشگاه ها و رشد ۱۹ درصدی دانشگاه ها روبرو هستیم که این امر بسیار خوشحال کننده است.

وزیر علوم با بیان اینکه مراکز علمی کشور در بسیاری از مواقع توسط مسوولان به خوبی شناخه نمی شوند، تصریح کرد: که این موضوع می تواند به دلیل نبود گزارش ویژه از فعالیت های مورد نظر باشد زیرا بسیاری از این افراد برداشت درستی از دستاوردهای پژوهشی ندارند.

وی با بیان اینکه وظیفه تمام مراکز علمی است تا امید را در کشور گسترش دهند، خاطرنشان کرد: مردم باید با توان علمی کشور آشنا شوند و این موضوع موجب تزریق امید در جامعه خواهد شد. تلاش افراد از خارج کشور رواج دروغ در جامعه است و وظیفه داریم به جوانان اعلام کنیم که آینده روشن است و این جایگاه را می توان به امید با آینده گسترش داد.

کد خبر 343360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.