کتاب اقتصاد خلاق رونمایی شد

به همت مدیریت خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان از کتاب "اقتصاد خلاق؛ مبانی و مفاهیم" رونمایی شد، این کتاب به شرح اقتصاد خلاق به عنوان مفهومی جدید در حوزه مدیریت شهری می‌پردازد.

به گزارش ایمنا، اقتصاد خلاق یکی از زیر شاخه‌های اصلی شهر خلاق است. با این نگاه، شهر خلاق یک مجتمع شهری است که بر اساس زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی قدرتمندی توانسته میان اشتغال خلاقانه و جذب سرمایه‌گذاری ارتباط برقرار کند. با این رویکرد، اقتصاد خلاق یکی از مهمترین بازوهای  شهر خلاق است.

هدف اقتصاد خلاق، تمرکز بر روی نقش خلاقیت به عنوان نیرویی موثر در زندگی افراد برای توسعه اقتصادی است و از این منظر، جزئی مهم در فرایند توسعه پایدار است.
صنایع خلاق، صنایع فرهنگی، کارآفرینی خلاق، طبقه خلاق، سرمایه خلاق و بسیاری از این مفاهیم از مباحث مهم اقتصاد خلاق است.  کتاب "اقتصاد خلاق، مبانی و مفاهیم"، که به قلم محمد حسین قورچانی و همکارانشان نگاشته شده در چهار فصل تدوین شده است.

ریشه ها و مبانی، صنایع خلاق، طبقه خلاق و شهر خلاق مباحث فصول چهارگانه این کتاب را تشکیل می دهد. این کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال جاری برای نخستین بار منتشر شده است و در هم اندیشی " شهر خلاق، نقش‌ها و مسئولیت‌ها" توسط شهرداران شهرهای اصفهان و رشت به عنوان دو شهر خلاق در زمینه‌های صنایع دستی و خوراک رونمایی شد.

کد خبر 343357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.