ارتباط دانشگاه و فولاد مبارکه الگوی سایر صنایع شود

رییس دانشگاه اصفهان گفت: از اقدامات قابل توجه دانشگاه همکاری با مجتمع فولاد مبارکه است تا ارتباط با صنعت محقق شود و امید است این کار الگویی برای دیگر صنایع و دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی، صبح امروز -سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت- در جلسه هم‌اندیشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و اعضای شورای دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه اصفهان تحصیل می‌کنند که بیشتر آن‌ها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳ دانشکده، بیش از ۱۰ مرکز پژوهشی و ۸ قطب علمی در دانشگاه فعال هستند، ادامه داد: رویکرد دانشگاه بومی‌سازی علوم است و در این راستا با دانشگاه‌های زیادی توافق علمی صورت گرفته است.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: دانشگاه اصفهان در رده دانشگاه‌های سطح یک کشور است و تلاش شده در برنامه‌ریزی‌های درسی جنبه عملی علوم نیز لحاظ شود تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل آماده ورود به بازار کار باشند.

طالبی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ هزار مترمربع فضای کالبدی در دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: دانشکده علوم تربیتی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی و دانشکده اقتصاد از این دسته هستند و قرارداد احداث ورزشگاه ولایت نیز منعقد شده که با بیش از ۱۷ هزار مترمربع کمبود فضای ورزشی دانشگاه را برطرف می‌کند.

وی گفت: رویکرد دانشگاه ایجاد مراکز پژوهشی مشترک است و در این راستا تاکنون چهار پژوهشکده مشترک افتتاح شده است.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: از اقدامات قابل توجه دانشگاه همکاری با مجتمع فولاد مبارکه است تا ارتباط با صنعت محقق شود و امید است این کار الگویی برای دیگر صنایع و دانشگاه‌ها باشد.

کد خبر 343332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.