روستاهای بخش مرکزی اصفهان منابع ذخیره آب ندارد

بخشدار بخش مرکزی اصفهان با تاکید بر اینکه اصلاح شبکه فرسوده آب بخش مرکزی اصفهان در دستور کار است، گفت: عدم وجود منابع ذخیره آب در سطح روستاها نیز معضلی بزرگ است که باید با تخصیص اعتباراین مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا حسینی شامگاه (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت روز شوراهای اسلامی بخش روستاهای مرکزی اصفهان با بیان اینکه این بخش دارای ۵۰ روستا و ۲۵۷ نفر عضو شورای شهر است، اظهار کرد: تعامل ایجاد شده بین شوراها و بخشداری طی هفت ماه اخیر منجر به پیشرفت پروژه‌ها و اتفاقات خوبی در منطقه شده است.

وی در خصوص پروژه‌های انجام شده در بخش مرکزی اصفهان افزود: در حوزه راه و شهرسازی تعدادی از نقاط حادثه‌خیز بخش مرکزی مرتفع شده اما همچنان مشکلاتی در این بخش وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبار نقاط باقی مانده نیز ساماندهی می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی اصفهان با تاکید بر اینکه اصلاح شبکه فرسوده آب بخش مرکزی اصفهان در دستور کار است، افزود: عدم وجود منابع ذخیره  آب در سطح روستاها نیز معضلی بزرگ است که باید با تخصیص اعتباراین مشکل برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر روستاها به شبکه اصلی آب متصل هستند و اگر کوچکترین مشکل در شبکه آب به وجود آید شاهد قطعی‌های چند ساعته در روستاها خواهیم بود

حسینی با بیان اینکه در برخی از روستاها خانه بهداشت راه‌اندازی و در برخی دیگر به دلیل نبود اعتبارات در دست انداز بهره برداری مانده‌اند، ادامه داد: چنانچه اعتبارات تامین شود در چند ماه آینده این مراکز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را نیز راهکار حل مشکلات حوزه جهادکشاورزی در منطقه مرکزی اصفهان عنوان کرد و افزود: مجوزهای تغییر کاربری در مدت زمان کوتاهی برای متقاضیان صادر می‌شود.

بخشدار بخش مرکزی اصفهان نبود زیرساخت‌های ورزشی مناسب در منطقه مرکزی را از دیگر چالش‌های این بخش عنوان کرد و گفت: با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در این بخش نمایندگی ورزش و جوانان در بخش مرکزی وجود ندارد و با توجه به گستردگی فعالیت آنها باید نمایندگی هم در این حوزه وجود داشته باشد.

کد خبر 343328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.