کم آبی در اصفهان بحرانی است

استاندار اصفهان گفت: آب، محیط زیست و اشتغال مهم ترین مشکلات استان اصفهان هستند، اما کم آبی بسیار بحرانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در جلسه "ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد  مقاومتی" که با حضور نوبخت، سخنگوی دولت در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: استان اصفهان از تمامی ابعاد مانند تاریخی، منابع انسانی، اقتصادی و اجتماعی، حضور در صحنه های دفاع مقدس و ... یکی از استانهای سرآمد است که می‌تواند در راستای اهداف دولت به عنوان پایلوت باشد.

وی خطاب به نوبخت افزود: در هر زمینه‌ای که بخواهید سرمایه گذاری کنید و ایده‌ای داشته باشید می‌توانید بر اصفهان به عنوان یک مرکز الگو حساب کنید. به عنوان مثال در حوزه آب در این استان اقدامات خوبی صورت گرفته است. اصفهان برای مدیریت در مصرف آب می‌تواند الگوی خوبی باشد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین در حوزه تکنولوژی و نوآوری اقدامات بی بدیلی در اصفهان صورت گرفته و این استان به عنوان سرآمد در حوزه گردشگری است. دولت هر برنامه توسعه‌ای داشته باشد اصفهان این ظرفیت را دارد که دولت این برنامه‌ها را به صورت پایلوت در این استان اجرایی کند.

مهرعلیزاده گفت: از آبان ماه که مدیریت استان اصفهان را به دست دارم سه مشکل اصلی وجود داشته و دارد که در راستای حل آن تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته است. مشکل آب، محیط زیست و اشتغال مهم‌ترین مشکلات این استان است اما مشکل آب بسیار بحرانی شده است. 

استاندار اصفهان تصریح کرد: امسال ورودی حوضه آبخیز زاینده رود ۳۸۰ میلیارد مترمکعب بوده است که با وجود پیش بینی ورودی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعبی بسیار ناچیز است. این ورودی به یک سوم رسیده است و در حال حاضر نسبت به سال قبل ۶۴ درصد بارش‌ها منفی بوده است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این اطلاعات ناراحت کننده واقعیت است اما با حمایت رییس جمهوری و مدیران کل از ایده سازگاری با کم آبی و تغییر این دیدگاه که به جای پیدایش منابع جدید باید به فکر مصرف صحیح باشیم، استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: پس از تعطیلات نوروز مسئله خشکسالی و بیکاری کشاورزان تشدید شد اما با تمامی صرفه جویی‌ها باز هم نمی‌توانیم آبی به کشاورزان بدهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل بیکاری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه بیکاری بروکراسی اداری است و روند اداری در اصفهان بیش از سایر استان ها است. این موضوع در ماه های آینده حل می‌شود زیرا این موضوع منجر به سرمایه گریزی شده بود.

وی تصریح کرد: اگر اختیارات بیشتری به استانها و دستگاه‌های استانی داده نشود نمی‌توان از تمامی ظرفیت‌های استان ها بهره گرفت. 

کد خبر 343325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.