تفاهم‌نامه‌ای برای تامین رفاه عمومی

شهردار اصفهان از انعقاد تفاهم نامه میان دو شهر خلاق اصفهان و رشت خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه پیوندی میان اصفهان و رشت برای استفاده از تولیدات و تجربه‌های دو طرف برای تامین رفاه عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی شامگاه (دوشنبه) در نخستین هم‌اندیشی شهر خلاق، نقش‌ها و مسئولیت‌ها اظهار کرد: به همان اندازه‌ای که ایران در نزد دیگران شناخته شده، اصفهان هم شناخته شده است و گاهی ایران را با اصفهان معرفی می‌کنند.

 وی در تعریفی از شهر خلاق گفت: شهر خلاق مکانی برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها، منزلی برای خلاقیت‌های هنری، نوآوری‌های علمی و تکنولوژی است در واقع شهر خلاق محلی برای بازتاب صدای رسای فرهنگ‌ها و جایگاهی برای گفتگو میان فرهنگ‌ها محسوب می شود، خوشبختانه اصفهان از همه این ویژگی‌ها برخوردار است و محور چهارباغ مظهر همه ویژگی ها است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در گذشته محور چهارباغ محلی برای گفتگو و تبیین مسائل شهری بوده است، افزود: می‌خواهیم محور چهارباغ را به حالت پیشین خود برگردانیم در همین راستا صفت محور فرهنگی را به آن داده‌ایم. قرار است چهارباغ مظهر همه هنرها، نمایشگاه‌ها و دستاوردهای هنری از جمله تئاتر، موسیقی، غذاهای گوناگون و صنایع دستی در اصفهان باشد.

نوروزی تأکید کرد: ایستاده‌ایم تا با تمام قدرت محور چهارباغ را احیا کنیم در هفته فرهنگی اصفهان این مسیر را آغاز کردیم همچنین در نوروز اثبات شد که محور چهارباغ می‌تواند محلی برای نمایش هنرهای اصفهان باشد، افزون بر آن به دنبال نشاط اجتماعی هستیم به این معنا که به گونه‌ای حرکت کنیم که با خلاقیت راهی را برای ایجاد نشاط و شادابی در شهر فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم امنیت، آسایش و آرامش داشته باشیم باید خلاقانه مشکلات را حل کنیم در این راستا مشکلات زاینده‌رود، محیط زیست، ترافیک نیز با خلاقیت حل می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به خاطر صنایع دستی‌اش گردونه شهر خلاق درآمده گفت: برای اینکه خلاقیتی را به رسمیت بشناسیم لازم است آن خلاقیت منابع طبیعی را تخریب نکند و صنعتی سبز باشد و به کمک طبیعت بیاید.

نوروزی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مابین اصفهان و رشت اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه پیوندی میان اصفهان و رشت برای استفاده از تولیدات و تجربه‌های دو طرف باشد به این معنا که بتواند اصفهان و رشت را خوب معرفی کند و به دنبال آن جذب توریست، تولید ثروت، اشتغال‌زایی و رفاه عمومی داشته باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در راستای شفاف‌سازی، این تفاهم‌نامه را منتشر می‌کنیم تا همه بدانند میان اصفهان و رشت چه قراردادی امضا شده است؛ چراکه اجرای تفاهم‌نامه‌ها بستگی به میزان مشارکت جوانان، مردم و علاقه‌مندان دارد.

به گزارش ایمنا، در نخستین هم‌اندیشی شهر خلاق که در اتاق بازرگانی با حضور شهردار اصفهان و شهردار رشت تشکیل شد، تفاهم‌نامه‌ای میان دو شهردار مبنی بر همکاری دو شهر خلاق اصفهان و رشت امضا شد.

نصرتی افزود: طبق این قرارداد نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشترکی بین شهر رشت و اصفهان برگزار شود همچنین صنایع دستی یکدیگر را به نمایش در آورده، خوراکی‌های رشت معرفی شوند، کارشناسان دو طرف برای تبادل تجارب و نظرات فعالیت کنند تا در راستای رشد و شکوفایی هر دو شهر، امکانات خود را دراختیار دیگری قرار داده و فرهنگ‌ها را با هم آشنا کنیم.

وی ادامه داد: ایران تمدنی بسیار کهن و ارزشمند دارد، شهرهایی که تا امروز به دست ما سپرده شده نشان از خلاقیت و هوشمندی گذشتگان ما است که با آگاهی شهرها را ساخته و در اختیار ما قرار داده‌اند.

شهردار رشت تاکید کرد: لازم است خلاقیتی به کار گیریم که با دیپلماسی شهری، بدون شهر فروشی و آینده‌فروشی، شهرها را در اختیار آیندگان قرار دهیم که این موضوع مربوط به مدیریت شهری است. از آنجایی که شهرها مولد توسعه شهر هستند لازم است جایگاه شهر به شهر را با اشتراک‌گذاری درست دنبال کنیم.

کد خبر 343306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.