اعضای بدن نوجوان ۱۶ ساله اصفهانی به سه بیمار اهدا شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: با اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم یوسف قاضی زاده، اعضاء بدن این نوجوان ۱۶ ساله اصفهانی به سه بیمار نیازمند اهداء شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یوسف قاضی زاده ۱۶ ساله و ساکن اصفهان بود که بر اثر ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود و در بیمارستان آیت الله صدوقی اصفهان بستری می‌شود.

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این نوجوان ۱۶ ساله در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل خانواده، وی از بیمارستان آیت الله صدوقی اصفهان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحیِ برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشیده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، هشتمین مورد اهداء عضو سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در اصفهان به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز به بیماری نیازمند کبد در اصفهان حیاتی دوباره بخشیده شد که عمل جراحی پیوند کبد توسط دکتر بهنام صانعی فوق تخصص پیوند کبد و مجاری صفراوی در اصفهان انجام گرفت.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه سال گذشته ۵۱ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در اصفهان انجام شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در فهرست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند و این در حالی است که خداوند با فرصت دادن به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران لذت شیرین بخشی را نصیب آنها می‌کند.

کد خبر 343264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.