به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهدمقدس، تقیزاده در مراسم بهرهبرداری از اتصال خط دو به یک قطارشهری مشهد که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: برای اتصال این خطوط با حمایتهای دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال هزینه شد.
وی افزود: خط دو قطارشهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا بولوار پیروزی در حال ساخت است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۶۰ هزار مسافر توسط قطارشهری مشهد جابهجا میشوند. با ایجاد شبکه ریلی و بهرهبرداری از اتصال خطوط یک و دو قطارشهری میزان جابهجایی توسط خطوط ریلی چند برابر میشود.
تقیزاده با بیان اینکه در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده است، عنوان کرد: خط یک قطارشهری به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد اسفند ۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر در این مسیر جابهجا میشوند.
وی تصریح کرد: مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهرهبرداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دو قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، ۱۵ بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر بهرهبرداری شد.
تقیزاده گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته نیز با بهرهبرداری دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهرهبرداری شد.
وی ادامه داد: عملیات حفاری خط ۳ قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسمآباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
به گفته وی، مطالعات خط چهارم قطارشهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.
نظر شما