ارائه اعتبارات، راهکار برون رفت از مشکلات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی اصفهان با ارائه آمار کاهش بارش‌ها و سطح زیر کشت استان گفت: مشکلات کشاورزی راهکار دارد اما باید اعتبارات لازم اعطا شود.

به گزارش ایمنا، اصغر محسن زاده _عصر امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت_ در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه و مسئولان در خصوص مصرف بهینه و صرفه جویی آب اظهارکرد: طبق آخرین آمار واصله از مرکز هواشناسی استان اصفهان، ۵۶ الی ۵۴ درصد کاهش بارندگی در فریدن، شهرضا، نجف آباد، مبارکه، چادگان، سمیرم و فریدونشهر را شاهد بودیم.

وی افزود: همچنین در شهرستانهای اصفهان، خور و بیابانک، نایین، گلپایگان و خوانسار شاهد کاهش ۴۰ الی ۴۸ درصدی بارش‌ها بودیم. اوضاع بارشی در اردستان و کاشان نیز ۳۱ الی ۳۴ درصد کاهش داشته است، این آمار در ورزنه و نطنز نیز موید کاهش ۱۱ الی ۱۶ درصدی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی اعلام کرد: به طور کلی میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت در کل استان ۴۳ درصد کاهش یافته است.

محسن زاده گفت: میزان آبهای سطحی در سال ۸۵ الی ۸۶ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب بوده که کشاورزان از آن استفاده می‌کردند اما اکنون این رقم به ۷۱۶ میلیون متر مکعب رسیده و سهم کشاورزی صفر شده است و از سد چم آسمان به پایین دست کشاورزی صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: سطح زیرکشت استان اصفهان از ۳۳۰ هزار هکتار به ۲۳۰ هزار هکتار رسیده و ۴۳ هزار هکتار از باغات استان در معرض تهدید بی آبی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی تصریح کرد: اصفهان تنها با دارا بودن سه درصد از اراضی کل کشور، شش درصد تولید را در اختیار دارد و این نشان می‌دهد که این استان در افزایش بهره‌وری موفق عمل کرده است اما باید مسئولان عالی نیز به ارائه اعتبارات لازم به این استان توجه داشته باشند.

کد خبر 343207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.