اشتغال ۲۵۰ نفر در عرصه‌های کارآفرینی بسیج شهرضا

شهرضا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: تا پایان سال گذشته ۲۱ میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ایجاد عرصه‌های مختلف واگذار شد که این میزان، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر در ۱۹۵ عرصه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، جواد داستانی عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: این نهاد با هدف کمک به توسعه و عمران مناطق محروم و ایجاد عدالت اجتماعی  با استفاده از توان جوانان مؤمن و متعهد، تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف فعالیت این نهاد، اجرای اصول اقتصاد مقاومتی و تدابیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا ادامه داد: تا پایان سال گذشته ۲۱ میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ایجاد عرصه‌های مختلف واگذار شد که این میزان، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر در ۱۹۵ عرصه را فراهم کرده است.

داستانی از اعزام گروه‌های جهادی بسیج به مناطق محروم خبر داد و افزود: در سال گذشته هشت اردو توسط حوزه‌های مقاومت بسیج محلات و دو اردو به وسیله بسیج جامعه پزشکی و بسیج پیشکسوتان انجام شده است.

وی اضافه کرد: براساس سیاست جدید بسیج، هریک از اردوهای جهادی، در همه ایام سال و مدت سه سال متوالی، یکی از مناطق محروم را شناسایی و در آن خدمات مختلف را ارایه می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ گوهی آموزش متقاضیان دریافت تسهیلات در عرصه‌های مختلف صادر و کلاس‌های تخصصی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

داستانی از برگزاری نمایشگاه‌های فصلی با هدف معرفی محصولات عرصه‌های مختلف خبر داد و افزود: این اقدام در راستای حمایت از کالای ایرانی و محصولات تولید شده توسط کارآفرینان شهرستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای نخستین بار نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با عنوان «۶۶۶» که نخستین رقم از بارکد محصولات ساخت ایران است در شهرستان برگزار شد که در آن ۳۸ فعال اقتصادی عرصه‌های مختلف، شرکت کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: یکی از اقدامات بسیج سازندگی شهرستان اجرای طرح «به سوی نور» باهدف مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در یکی از مناطق روستایی شهرستان بوده است.

داستانی اضافه کرد: همه خدمات ارایه شده بسیج سازندگی شهرستان در این طرح، رایگان بوده و با استقبال مردم منطقه مواجه شده است.

کد خبر 343205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.