ایستگاه‌های تعطیل دوچرخه به شهر برگردد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به لزوم ساماندهی ایستگاه‌های دوچرخه در اصفهان گفت: ایستگاه‌های دوچرخه‌ای که در سال گذشته جمع‌آوری شد به شهر بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری به دلیل تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها و توجه ویژه به آموزش نیروها در بخش مدیریت نظارت و کنترل، اظهار کرد: از مجموعه معاونت شهری و همه کارکنان این مجموعه که برای پاکیزگی و تمیزی شهر خدمت‌رسانی می‌کنند به ویژه در هفته فرهنگی اصفهان و اعیاد شعبان و برنامه‌هایی که در سطح شهر اجرا شد قدردانی می‌کنم.

وی افزود: لازم است نسبت به آموزش نیروها در حوزه مدیریت نظارت و کنترل توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه معاونت شهری بنابر تکالیف قانونی و اداری خود در جهت رفع نابسامانی‌ها و چالش‌ها اقدام می‌کند، ادامه داد: تکلیف اداری و قانونی نباید مجوزی برای زیر پا گذاشتن شان و کرامت انسانی افراد باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه نحوه برخوردها نباید به گونه‌ای باشد که منجر به تحقیر و آزار شهروندان شود، افزود: شهروندان به ویژه افراد ناتوان همچون کودکان کار از نظر شرایط روحی و جسمی آسیب پذیر هستند و نباید نحوه برخوردها منجر به تحقیر و آزار آنان شود.

روشن ادامه داد: باتوجه به اینکه دایره اقدامات مدیریت کنترل و نظارت بر تخلفات، مشکلات و نابسامانی های شهر را دربر می‌گیرد لازم است افراد و کارکنان این حوزه آموزش‌های لازم را برای برخورد درست و انسانی با افراد فرا گرفته و دارای سعه صدر و حوصله لازم باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان بالا بردن سرانه ورزشی و تفریحی شهر را چهارمین اولویت کمیسیون فرهنگی شورا دانست و گفت: یکی از راهبردهای اساسی کمیسیون فرهنگی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه ورزشی است که در رده‌بندی اولویت‌ها، چهارمین اولویت محسوب می شود.

روشن ادامه داد: دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌ها و فعالیت‌هایی است که هم به منظور کاستن از آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش چالش‌های حمل و نقل و ترافیک و موضوع هوای پاک و هم ارتقای زندگی سالم، شادابی و نشاط اجتماعی مورد تاکید است.

وی ادامه داد: لازم است زیر ساخت‌های لازم را برای دوچرخه سواری توسعه داده و ساز و کار مناسبی برای استفاده شهروندان در تمام نقاط شهر به صورت مطلوب در نظر گرفته شود.

روشن تعطیلی برخی از ایستگاه‌های دوچرخه سواری را در تضاد و تعارض با موضوع فوق دانست و گفت: با توجه به اینکه افراد متعددی در خصوص تعطیلی این ایستگاه‌ها معترض بودندضروری است که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ایستگاه‌های دوچرخه‌ای را که سال گذشته جمع‌آوری شد به شهر بازگرداند.

کد خبر 343198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.