۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
آلمانی‌ها به کمک اصفهان می‌آیند

در دیدار یک هیئت آلمانی با شهردار اصفهان، پیش زمینه همکاری اصفهان و آلمان در زمینه مترو، خدمات شهری، پسماند و گردشگری فراهم شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار با یک هیئت اقتصادی از کشور آلمان با بیان اینکه رابطه اصفهان با آلمان از گذشته‌های دور در بعد سیاسی و اجتماعی بسیار مثبت بوده است،گفت: اصفهان سالها است که با شهر فرایبورگ آلمان تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارد که همین موضوع می‌تواند زمینه روابط بیشتر با ایالت بایرن را در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و پزشکی فراهم کند.   

وی با بیان اینکه نظم، دقت و نیز کیفیت تولیدات و خدمات کشور آلمان، مثال زدنی است، ادامه داد: هر ساله تعداد بسیاری از فعالان اقتصادی اصفهان برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به شهر برلین می‌روند، بنابراین انتظار است شرکت‌های آلمانی نیز در نمایشگاه بین المللی اصفهان حضور یابند، همچنین حضور هیئت‌های مختلف آلمانی در اصفهان و سرمایه‌گذاری آنها می‌تواند در حوزه‌ های جدید نیز ادامه داشته باشد.  

شهردار اصفهان با اشاره به جنبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان گفت: این ابعاد، زمینه همکاری‌های متعدد را برای سرمایه‌گذاران کشورهای دیگر از جمله آلمان فراهم می‌کند.   

نوروزی در ادامه با اشاره به اولویت‌های برنامه کاری خود برای شهر اصفهان، اضافه کرد: هشت محور سرلوحه برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد که گردشگری در اولویت نخست این برنامه‌ها است. گردشگران بسیاری از کشور آلمان به اصفهان سفر می‌کنند که می‌تواند زمینه را برای عقد تفاهم‌نامه گردشگری و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتل‌سازی فراهم کند.

وی گردشگری، کارآفرینی، محیط زیست، حقوق شهروندی، شهروندسازی در کنار شهرسازی، توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده از وسایل نقلیه پاک و شفاف سازی در اداره امور شهر را از دیگر برنامه های خود برای شهر اصفهان ذکر کرد و افزود: اصفهان و برلین هر دو در زمینه پزشکی، دارای پزشکان و نیروی انسانی مجرب هستند و بنابراین یکی از زمینه‌های همکاری ما با ایالت بایرن می‌تواند در حوزه سلامت و همچنین واردات تجهیزات پزشکی باشد.  

شهردار اصفهان ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه مترو، خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و پسماند از دیگر موارد آمادگی اصفهان برای همکاری با هیئت آلمانی است.

علاقه‌مند به همکاری با اصفهان در حوزه مسایل شهری هستیم

رییس یک هیئت اقتصادی از کشور آلمان در این دیدار گفت: مسایل مربوط به مدیریت شهری، اقتصاد و صنعت از جمله حوزه‌هایی است که تمایل داریم در زمینه آنها با اصفهان همکاری داشته باشیم.  

گونتر بکشتاین، وزیر سابق امور داخلی ایالت بایرن با بیان اینکه از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان آگاه هستیم، اظهار کرد: میدان نقش جهان از بزرگترین و بهترین میدان‌های جهان است و این موضوع بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بسیار علاقمند به همکاری با اصفهان از بعد اقتصادی، صنعتی و همچنین در حوزه مسایل مدیریت شهری هستیم، افزود: این همکاری باید مورد بررسی قرار گیرد تا حتی در زمینه‌ای چون صنایع پزشکی نیز انجام شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه، هر یک از اعضای هیئت آلمانی سؤالاتی را در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و نحوه همکاری مطرح کردند که شهردار اصفهان به این سؤالات پاسخ داد. 

کد خبر 343178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.