بیش از هزار هکتار از باغات شهرضا در آستانه خشکیدن

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: پیشبینی می‌شود ۴۳ هزار هکتار از باغات استان در معرض خشکی کامل باشند که ۱۶۰۰ هکتار از این مساحت، در شهرضا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان، تأمین امنیت غذایی را مهمترین رسالت ورزات جهادکشاورزی دانست و افزود: برای تحقق این هدف، باید از بخش کشاورزی حمایت شود.

وی با بیان اینکه معضل خشکسالی از سالیان گذشته در کشور ایران وجود داشته است، اظهار کرد: امسال تنها با خشکسالی مواجه نیستیم بلکه بحران کم‌ابی و در بعضی مناطق بی‌آبی، به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شده، این در حالی است که هنوز شرایط سازگاری با این بحران فراهم نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه اولویت این اداره در شرایط فعلی حفظ باغات شهرستان است، تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته عملیات حفظ باغات شهرستان از خطر خشکیدن آغاز شده است.

باقری ادامه داد: خشکسالی زلزله‌ای خاموش است که سلامت و اقتصاد کشاورزی را به مخاطره انداخته است و به همین منظور، لازم است از کشاورزان بیشتر حمایت شود.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در استان اصفهان نسبت به میزان میانگین سالانه، تأکید کرد: میزان برش‌ها براساس شاخص کوهرنگ ۶۰۸ میلیمت بوده است که این مقدار نیز تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: بیشترین میزان کاهش بارندگی‌ها در شهرستان‌های چادگان، اصفهان، شهرضا، سمیرم و نجف‌آباد بوده است.  

باقری با بیان اینکه پیشبینی می‌شود ۴۳ هزار هکتار از باغات استان در معرض خشکی کامل باشند، اظهار کرد: ۱۶۰۰ هکتار از این مساحت، در شهرضا قرار دارد.

وی با اشاره مشکلات کشاورزان این شهرستان، تصریح کرد: بدهی‌های بانکی و مشکلات با ادارات خدمات رسان از مشکلات کشاورزان این شهرستان است، این در حالی است که در شرایط فعلی قطع انشعاب یک واحد تولیدی به صلاح نیست.

کد خبر 343139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.