ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل در لنجان به ۷۱.۳۰ درصد رسید

لنجان-رییس اداره مخابرات شهرستان لنجان گفت:۱۲۳ هزار و ۶۱۷ شماره در حوزه تلفن همراه در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت بوده که نشان از ضریب نفوذ ۷۱.۳۰ درصدی استفاده از تلفن همراه در شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نجف‌قلی نیکزاد در نشست با فرماندار شهرستان اظهار کرد: در عصر حاضر ارتباطات یکی از اهرم های مهم و اساسی در زندگی اجتماعی انسان ها محسوب می شود به طوری که نقش آن در توسعه همه جانبه کشور غیرقابل انکار است بر همین اساس تلاش شده در زمینه توسعه در بخش مخابرات به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها و خواسته های مردم شهرستان لنجان باشیم.

وی افزود: تعداد تلفن و سوییچ نصب شده در شهرستان لنجان مربوط به بخش باغبهادران و بخش مرکزی بالغ بر ۹۱ هزار و ۱۷۲ شماره است که از این تعداد بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۹۵ شماره مشغول به کار هستند که ضریب بهره برداری ۸۰.۷ درصد را نشان می دهد همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در بخش مرکزی و بخش باغبادران بالغ بر ۴۲.۷۹ درصد است.

رییس اداره مخابرات شهرستان لنجان تصریح کرد: ۲۸۲ دستگاه تلفن عمومی در بخش باغبادران و مرکزی در اختیار شهروندان قرار گرفته است که از این تعداد ۲۷۶ دستگاه تلفن همگانی راه دور و شش دستگاه تلفن همگانی شهری است.

وی عنوان کرد : ۱۲۳ هزار و ۶۱۷ شماره در حوزه تلفن همراه در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت بوده که نشان از ضریب نفوذ ۷۱.۳۰ درصدی استفاده از تلفن همراه در شهرستان لنجان است.

نیکزاد ادامه داد: همچنین بالغ بر ۶۸ سایت تلفن همراه اول با ارسال فرکانس و ۴۹ سایت تلفن همراه اول بدون ارسال فرکانس در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت بوده که بالغ بر ۹ شهر و ۳۳ روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۲۸ هزار و ۱۱۲ پورت دیتا و ADSL در شهرستان لنجان نصب شده که از این تعداد ۲۰ هزار ۱۷۳ پورت مشغول به فعالیت است همچنین شرکت های خصوصی نیز بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ پورت نصب شده که از این تعداد سه هزار و۸۷۳ مشغول به فعالیت است.

رییس اداره مخابرات شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ۱۰ دفتر ICT در روستاهای شهرستان لنجان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند تا بتوانند در پیاده سازی هرچه بهتر اهداف دولت الکترونیک و ارایه خدمات متنوع در راستای تحقق اهداف چشم انداز برنامه ششم توسعه گام های موثری به ویژه در رفع محرومیت از روستاها بردارند.

وی یادآور شد: همچنین ۳۶ سایت ۳G و ۳۹ سایت ۴G در این شهرستان مشغول فعالیت است.

نیکزاد افزود: با توجه به افزایش چشمگیر مشترکان تلفن همراه در سال های اخیر، افزایش تعداد ایستگاه های آنتن موبایل در مناطق مسکونی را به امری اجتناب ناپذیر و اجباری تبدیل کرده، اما متاسفانه در این حوزه شاهد ممانعت های مردمی برای نصب هستیم و نیاز است در این حوزه چاره اندیشی لازم انجام گیرد.

کد خبر 343037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.