فرجام برجام، عرصه جدیدی در اثبات بدعهدی آمریکا است

شهرضا – امام جمعه موقت شهرضا گفت: فرجام برجام و اینکه چه سرنوشتی داشته باشد، عرصه جدیدی در اثبات بدعهدی آمریکا در عرصه مبادلات و مذاکرات جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام اصغر قائمی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار کرد: براساس روایات اسلامی، در دوران غیبت که امام معصوم در جامعه حضور ندارد باید به فتوا و سخنان مجتهد جامع‌الشرایط عمل کنیم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی عمل به دستورات مجتهدان، تنها به احکام شرعی و واجبات و محرمات محدود می‌شد، اما پس از پیروزی انقلاب ولی فقیه عهده دار اداره همه امور جامعه شد.

امام جمعه موقت شهرضا تأکید کرد: در روایات اسلامی شرایط مختلفی برای مجتهد جامع‌الشرایط برشمرده شده است که همه آن‌ها در وجود ولی فقیه به عنوان اداره کننده امور مادی و معنوی افراد، وجود دارد.

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه ولی فقیه حجت خداوند است، تصریح کرد: کسی که ولایت ولی فقیه را رد کند، در حقیقت ولایت اهل بیت(ع) را رد کرده که در حد شرک به خداوند است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی، مدیریت ولی فقیه در کشور باعث شده تا امنیت کامل در همه بخش‌ها وجود داشته باشد و کشور ایران از گرفتار شدن به سرنوشت کشورهایی همانند سوریه و عراق و یمن، نجات پیدا کند.

امام جمعه موقت شهرضا دامه داد: در گذشته افرادی با اعزام نیروهای مدافع حرم به سوریه مخالفت می‌کردند، اما تدبیر رهبر معظم انقلاب باعث شد تا از ایجاد درگیری در مرزهای ایران جلوگیری شود.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به انتخاب عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به عنوان شعار سال ۹۷ تأکید کرد: مشئولان اجرایی کشور باید تلاش کنند تا این عنوان در حد شعار باقی نماند و در عمل اجرا شود.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان اجرایی کشور از گذشته تاکنون، به تدابیر رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی نیز عمل و زمینه تحقق عملی شعارهای سال‌های مختلف را فراهم می‌کردند، بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به تلاش‌های رییس جمهور آمریکا برای خارج کردن این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان انجام مذاکرات بارها فرمودند به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید و من به آینده امیدوار نیستم؛ امروز همه مشاهده می‌کنند که سخنان آن روز رهبر انقلاب تا چه اندازه دقیق و درست بوده است.

حجت الاسلام قائمی تصریح کرد: فرجام برجام و اینکه چه سرنوشتی داشته باشد، عرصه جدیدی در اثبات بدعهدی آمریکا در عرصه مبادلات و مذاکرات جهانی است.

وی اظهار کرد: برای حل مشکلات کشور نیازمند حمایت هیچ یک از قدرت‌های جهانی نیستیم، تنها لازم است به توانمندی‌های داخلی تکیه و با مدیریت جهادی عمل کنیم.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به نیمه شعبان، تأکید کرد: منتظران ظهرو امام عصر(عج) باید در عمل وفاداری خود را به ایشان اثبات کنند.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: کسانی که مدعی انتظار فرج هستند، باید در عمل به دستورات دینی و انس با قرآن و پیروزی از ولایت، از دیگران بهتر باشند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی دستگاه تبلیغاتی دشمن با استفاده از ماهواره و گوشی‌های همراه هوشمند، به دنبال تضعیف مبانی اعتقادی مردم و دور کردن نسل جوان و نوجوان از محافل دینی است، به همین دلیل در چنین شرایطی اهمیت تربیت دینی و آموزش معارف مذهبی به فرزندان، بیش از گذشته احساس می‌شود.

کد خبر 343034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.