مشکلات امروز، نتیجه کم‌کاری مدیران در گذشته است

شهرضا - رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا گفت: اگر امروز با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه هستیم باید بدانیم که این معضلات، نتیجه کم‌کاری مدیران در گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مهرداد براهیمی عصر امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی اعضای شوراهای اسلامی روستایی، شهری و عشایری شهرضا و دهاقان که در سالن سرو شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید از سیاست‌زدگی پرهیز کنند، انان سیاست‌گذار و ناظر اجرای قانون هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی تصمیم‌گیری درباره نحوه اداره شهرها و روستاها است، تصریح کرد: گر منصفانه قضاوت کنیم مشاهده می‌کنیم که خدمات زیادی در بخش‌های مختلف انجام شده، اما شایستگی مردم بیش از این است.

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا با انتقاد از عملکرد بعضی از ادارات، تأکید کرد: متأسفانه باوجود تأکیدهای فراوان مبنی بر لزوم رفتار منصفانه کارکنان ادارات، برخی از کارمندان با بی‌توهجی و در بعضی موارد توهین، با ارباب رجوع برخورد می‌کنند.

سخت‌گیری نسبت به کارآفرینان پذیرفته نیست

براهیمی با بیان اینکه ضرورت حفظ کرامت مردم در بعضی از ادارات تنها یک شعار است، اظهار کرد: در همه جهان شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران قائل می‌شوند، اما در بعضی موارد مشاهده می‌کنیم که ادارات با سرگردان کردن سرمایه‌گذار، اقدام به تسویه حساب با یکدیگر می‌کنند.

وی ادامه داد: سنگ اندازی و سخت‌گیری نسبت به صاحبان سرمایه، باعث دلزدگی و در بعضی موارد، پشیمانی آنان از ادامه کار می‌شود، این در حالی است که کشور ما در شرایط فعلی بیش از هرچیز، به ایجاد اشتغال نیازمند است.

مردم و مسئولان در مقابل قانون برابرند

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا گفت: در قانون مجازات اسلامی برای مردمی که به مسئولان دولتی توهین کنند، مجازات تعیین شده، اما برای مسئولی که با نادیده گرفتن حقوق مردم آن را ضایع می‌کند، مجازاتی درنظر گرفته نشده است.

براهیمی تأکید کرد: اگر امروز با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه هستیم باید بدانیم که این معضلات، نتیجه کم‌کاری مدیران در گذشته است، بنابراین باید مسئولانی که در انجام وظیفه کوتاهی کرده‌اند مورد بازخوست قرار گیرند.

تبعیض در نظام بانکی

وی با اشاره به نظام بانکی کشور، تصریح کرد: بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکز نسبت به اخذ وثایق سنگین اقدام می‌کنند، این در حالی است که اکثر افراد متقاضی دریافت تسهیلات، درآمد اندکی دارند.پ

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: بعضی از بانک‌ها در حالی برای واگذاری تسهیلات اندک سخت‌گیری می‌کنند که وام‌ها کلان را با کمترین وثیقه یا بدون وثیقه، در اختیار افراد بانفوذ و سفارش شده قرار داده‌اند.

براهیمی اظهار کرد: بعضی از ساختمان‌های دولتی در روستاهای شهرستان در حال تخریب است، اما ساکنان این مناطق باید برای انجام امور خود به شهرها مراجعه کنند.

حمایت از کالای ایرانی نشانه حمایت از شرافت ملی است

وی با اشاره به شعار سال ۹۷ تأکید کرد: امسال باید از شرافت ایرانی دفاع کنیم، زیرا تولید ملی مهمترین دستاورد و نشان ملت در جهان است.

رییس شورای اسلامی شهرستان شهرضا با انتقاد از عدم حمایت از مشاغل خانگی، اظهار کرد: ایجاد هر شغل خانگی از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند، این در حالی است که سخت‌گیری‌های اداری و بانکی در مقابل کارآفرینان این عرصه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 343003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.