شهرها مطابق خواست مردم اداره نمی‌شود

شهردار مشهدمقدس گفت: شوراهای شهر تشکیل شد تا شهرها مطابق با خواسته مردم اداره شود اما قطعا هدف اصلی ازتشکیل شوراها تحقق نیافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به تقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی‌زاده در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان رضوی که به مناسبت روز ملی شوراها با حضور مدیرکل دفتر شوراهای شهر و روستا وزارت کشور، استاندار خراسان رضوی، روسای شوراها و شهرداران استان برگزار شد، افزود: شوراها تشکیل شد تا شهرها مطابق با خواست مردم اداره شود. آیا اکنون واقعا شرایط این گونه شده است؟ قطعا هدف اصلی از تشکیل شوراها تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری مشهد هم در سخن و هم در عمل همدل و همراه هستند، اضافه کرد: هماهنگی میان شهرداری و دولت نیز در حد بسیار خوبی است اما با این حال شاهد هستیم که گاهی اوقات مصوبات شورای شهر در طی مراحل قانونی با مخالفت‌هایی روبرو می‌شود.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: شورای شهری که بعد از ۶ ماه هنوز نتوانسته شهردار انتخاب کند قابل نقد است. نظرات شخصی را باید کنار گذاشت و فارق از لابی‌های شخصی و سیاسی، فردی را به عنوان شهردار انتخاب کرد که به خواسته‌های مردم پاسخگو باشد.

تقی‌زاده با بیان اینکه فرخوان دادن برای انتخاب شهردار روش مناسبی نیست، افزود: بازی‌های دموکراتیک مشکلی از مردم حل نمی‌کند، برای مردم مهم نیست که ۲۰ نفر اسم بدهید و بعد بگویید ۷ نفر انتخاب کردیم، مردم به عملکرد شورا و شهرداری توجه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ۲۰ سال است که از آغاز فعالیت شوراهای شهر و روستا گذشته اما نه تنها در این مدت اختیارات شوراها افزایش نیافته بلکه هرروز وظایف آنها محدوتر نیز شده است.

شهردار مشهدمقدس با اشاره اینکه شوراها نمی‌توانند مصوبات خود را به نتیجه برسانند زیرا در بخش‌های دیگر وتو می‌شود، اظهار کرد: برای توسعه اختیارات شوراهای شهر و روستا باید هماهنگی منسجمی میان نمایندگان مجلس و اعضای شوراها شکل بگیرد.

تقی‌زاده اظهار کرد: امیدواریم در دوره پنجم شوراهای شهر و روستا گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شود.

کد خبر 342960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.