بندرعباس طلایه‌دار ثبت بازی مدیریت بحران در کشور شد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس رویکرد اصلی این سازمان را آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان دانست و گفت: آموزش‌ها باید در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، فرجام دانش در آیین ثبت جهانی بازی مقابله با بحران در ایران با بیان اینکه امدادگران اصلی در مواقع بروز بحران خود شهروندان هستند، گفت: شهروندان باید چگونگی حفاظت از خود در برابر حوادث را آموزش ببینند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس رویکرد اصلی این سازمان را آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان دانست و افزود: آموزش‌ها باید در سه رده سنی کودکان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار شود.

آتشپاد دوم دانش با تصریح اینکه واحد آموزش این سازمان سالانه ۳۶ هزار نفر را آموزش می‌دهد، خاطرنشان کرد: اولین شهر در ایران هستیم که توانست بازی آموزش مقابله با بحران را برای اولین‌بار در کشور به ثبت برساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر اتفاقی رخ دهد، همه به دنبال نجات خانواده خود می‌روند، که این یک اصل ذاتی است، و ادامه داد: بندرعباس اولین نقطه در ایران و پانزدهمین نقطه در جهان است که توانسته بازی مقابله با بحران را به ثبت برساند.

اضافه می‌شود در پایان این آیین از سوی رییس دفتر سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران (جایکا) گواهینامه ثبت بازی مقابله با بحران به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، به عنوان اولین شهر ایران که این بازی را در کشور بومی سازی و به اجرا گذاشته است، اهدا شد.

به گزارش ایمنا، بازی مقابله با بحران، یک دوره آموزشی برای کودکان و نوجوانان است که به منظور آموزش برخورد در مواقع بحرانی برگزار می‌شود تا در مواقع بحرانی مانند زلزله، آتش سوزی‌ها و حوادث غیر مترقبه کودکان بتوانند برخورد لازم و مناسب را انجام دهند.

 احیای قلبی  (CPR)، اطفای حریق با کپسول و اطفای حریق با سطل همراه با ایجاد یک زنجیره انسانی توسط کودکان از محل آتش سوزی تا محل برداشت آب و برگرداندن سطل خالی در جهت عکس از جمله آموزش هایی است که داده می شود.

 آموزش فیکس کردن وسایل منزل از دیگر بخش‌های بازی مقابله با بحران است. سعی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس بر این است که اینگونه آموزش‌ها را برای سنین پایه در تمام محلات بندرعباس برگزار کند تا از این طریق فرهنگ سازی لازم در خصوص مقابله با بحران انجام شود.

کد خبر 342880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.