برشان دربازدید از ایمنا: شورای شهر بازوی قوی نظارتی برای دولت و مجلس است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افزایش اختیارات شوراهای شهر و روستا باید در دستور کار مسئولان بالادستی قرار گیرد چرا که شوراها بازوی نظارتی قوی برای دولت و مجلس هستند و حاکمیت محلی را به خوبی انجام می‌دهند.

اصغر برشان در بازدید از خبرگزاری ایمنا در خصوص هفته فرهنگی اصفهان در پاریس با بیان اینکه حجم برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته برای ما غیر قابل باور بود، اظهار کرد: تا قبل از سفر به پاریس از این میزان حجم برنامه اطلاعی نداشتیم و اگر در این خصوص اطلاع داشتیم با تیمی قوی‌تر و با پوشش رسانه‌ای به این سفر می‌رفتیم.

وی با تاکید بر اینکه علاقه ایرانیان مقیم پاریس و همچنین شهروندان پاریس به ایران و اصفهان ستودنی بود، افزود: این اولین بار بود که هفته فرهنگی یکی از شهرهای ایران در خارج از کشور و به ویژه پاریس برگزار شد که دستاوردهای خوبی را نیز داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همزمان با برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس از سوی چهار شهرداری کلانشهر کشور برای برگزاری این هفته در پاریس درخواست ارایه شده بود، اضافه کرد: این امر بیانگر پی بردن به اهمیت این برنامه است که امیدواریم در روابط متقابل ادامه دار باشد.

امضای تفاهم‌نامه شهر "ای سی" با محله جلفا بهترین دستاورد پاریس بود

وی امضای تفاهم‌نامه یکی از شهرهای فرانسه با محله جلفای اصفهان را از مهم‌ترین دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری اصفهان به پاریس دانست و گفت: این اقدام امری خودجوش بود و چنانچه این موضوع قرار بود در جریانات دیپلماسی پیگیری شود زمان و بروکراسی‌های زیادی را می‌طلبید.

برشان با اشاره به اینکه برگزاری جلساتی با فعالان اقتصادی و همچنین مجریان برگزاری نمایشگاه در فرانسه از دیگر برنامه‌های سفر تیم مدیریت شهری به پاریس بود، افزود: در این سفر با تجربیات مدیریت شهری پاریس در خصوص بهره برداری از تراموا و مترو آشنا شدیم و سعی بر اجرای اقدامات مناسب آنها در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی در فرانسه و به ویژه شهر پاریس بسیار قابل توجه بود، افزود: ارتباطات ریلی بین همه شهرهای فرانسه برقرار بود و این بهترین راهکار برای کاهش آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها در شهر اصفهان است.

رویکرد شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی تغییر یابد

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری به خوبی انجام شده و خدمات رسانی نیز دروضعیت مطلوبی است و این در حالی است که برخی از شهروندان استفاده از اتوبوس را کسر شان خود می‌دانند و باید این فرهنگ را تغییر داد.

وی به لزوم ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرداری باید در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

برشان با تاکید بر اینکه ضروری است با تعیین نرخ مطلوب همه شهروندان را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهیم، اضافه کرد: در پاریس در این زمینه تجربه خوبی داشتند و ما نیز باید از این روش الگوبرداری کنیم.

وی نبود نظافت لازم و همچنین فضای سبز مناسب در پاریس را از نقاط ضعف مدیریت شهری پاریس دانست و گفت: در پاریس بیش از ۸۰ میلیون گردشگر خارجی تردد می‌کند و این در حالی است که اصلا نظافت لازم در این شهر وجود ندارد و می‌توان گفت زیبایی فضای سبز و نظافت شهر اصفهان را در شاید در هیچ شهری شاهد نباشیم.

 این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تجربه‌اش در اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره اول اعضای شورای شهر در جریان اداره شهرها با مشکل مواجه بودند و در بسیاری از موارد با واکنش‌هایی روبه‌رو می‌شدند.

نبود هماهنگی در مدیریت شهری دوره چهارم به اصفهان آسیب زد

وی با بیان اینکه در همه ادوار شورا به جز دوره چهارم در شهر اصفهان جریانات حاکم بر شهر هماهنگ بود، گفت: در دوره چهارم این سنت شکسته شد که آسیب‌هایی را برای شهر داشت.

برشان با بیان اینکه در دوره اول شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل اینکه هنوز آثار جنگ به جا مانده بود و تحریم‌ها نیز تشدید شده بود توقع مردم در حد کوپن نفت و قند و چای بود، افزود: خوشبختانه در این زمان شورای اول با درایت توانست دیدگاه مردم نسبت به برنامه‌ها و اهداف شورا را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در آغاز به کار شورای اول پروژه‌های عقیم مانده زیادی در شهر بود، اضافه کرد: همچنین در این دوره برای اولین بار برای اصفهان برنامه پنج‌ساله و ۲۰ ساله تعریف شد و همه فعالیت‌های شهر را برنامه‌ریزی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز و با گذشت بیش از ۱۸ سال از آغاز فعالیت شوراها این نهاد به بلوغ رسیده است، گفت: افزایش اختیارات شوراها باید در دستور کار مسئولان بالادستی قرار گیرد چرا که شوراهای شهر و روستا بازوی قوی برای دولت و مجلس هستند و حاکمیت محلی را به خوبی انجام می‌دهند.

کد خبر 342829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.