راه‌اندازی پلیس ساختمان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از راه اندازی پلیس ساختمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با فعالیت پلیس ساختمان نظارت‌ها و رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

حسن محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از اولویت‌های این اداره، کنترل ساخت و سازهای خلاف و بدون مجوز در سطح شهر است از این رو برای نخستین بار پلیس ساختمان طی روزهای آینده راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه به پرسنل پلیس ساختمان ارایه می‌شود، افزود: تاکنون نبود پلیس ساختمان برای متولیان ساخت و ساز و آن دسته از افرادی که حقوق شهروندی آنها ضایع می‌شده، نقطه ضعف بزرگی بوده است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس ساختمان، ماموران رفع تخلفات شهری هستند که مدرک تحصیلی مرتبط دارند و دوره‌های آموزشی مرتبط را نیز گذرانده‌اند.

محمدحسینی با اشاره به معضل سد معبر در اصفهان، اظهارکرد: در سالجاری با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیهها، بازرسان اماکن و نیروهای شهرداری انجام و با فرایند تعریف شده نسبت به رفع سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات را بررسی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال با تخلفات سد معبر به صورت نظام مند برخورد می شود، افزود: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده، شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به سد معبر حساسیت داشته باشند و برای رفع آن احساس مسئولیت

کنند، تصریح کرد: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود، بدون تردید اصفهان شهری پاک از تخلف سد معبر خواهد شد.

کد خبر 342797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.