ارتش، سپاه، شهرداری و بسیج مکلف به آبرسانی به باغات هستند

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، شهرداری‌ها، ارتش، بسیج و سپاه مکلف به آبرسانی به باغات هستند، گفت: به مردم و کشاورزان سخت کوش اطمینان می‌دهم اینجانب و تیم همراه تمام تلاش خود را در جهت تامین آب و اجرای طرح‌های سازگاری با کم آبی با همکاری مردم به کار خواهیم بست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: شوراها نماینده آحاد مردم و چکیده فکر و برنامه ریزی مدیریت محلی هستند و باید بدنه‌ای قوی و با اطلاعات بالا داشته باشند ولی با این وجود شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، افزود: روستاها محل رشد اقتصادی هستند و با توجه به اینکه مشکل آب مسئله جدی و اساسی در استان است مسئولان مربوطه مکلف هستند در خصوص مسئله آب، اشتغال و برنامه منظم برای حل مشکلات روستائیان و ارتباط مستمر با نمایندگان روستائیان تلاش کرده و مسائل را بررسی و حل کنند.

استانداراصفهان با اشاره به وضعیت فوق العاده کم آبی استان در سال جاری گفت: عامه مردم آنچنان که باید و شاید خطر کم آبی را احساس نکرده‌اند و در این راستا شوراها پیام اینجانب را در خصوص مشکل جدی آب در صورت عدم صرفه جویی به مردم منتقل کنند.

وی بر لزوم تبلیغات شهری و فرهنگسازی در خصوص کاهش مصرف آب توسط شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اصفهان تاکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه اگر لازم باشد حاضرم شخصاً به منظور آبرسانی به مردم وارد عمل شوم گرچه وظیفه اینجانب برنامه ریزی و مدیریت است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، شهرداری‌ها، ارتش، بسیج و سپاه مکلف به آبرسانی به باغات هستند، افزود: به مردم و کشاورزان سخت کوش اطمینان می‌دهم اینجانب و تیم همراه تمام تلاش خود را در جهت تامین آب و اجرای طرح‌های سازگاری با کم آبی با همکاری مردم به کار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه باید استفاده بهینه از آب مدنظر همه دستگاه‌ها قرار گیرد، افزود: طرح‌های اساسی از قبیل جمع آوری دقیق پساب در اصفهان، استقرار و نصب تصفیه خانه‌های جدید، میزان استانداردهای مصرف آب در ادارات و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در کشاورزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حق‌آبه حق مسلم حق آبه داران است و همه باید در خصوص حل این مشکل حرکت کرده و همکاری داشته باشیم، افزود: تا جان در بدن دارم و خون در رگهایم جاری است به تعهد خود در قبال اصفهان وفادار خواهم بود.

کد خبر 342758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.