شوخی کامران با شورایی ها/ حمایت شورای اصفهان از سپنتا نیکنام

پارلمان شهری در ایران امروز ۱۸ ساله شد. پارلمانی که به اعتقاد بسیاری از سیاستمداران و فعالان عرصه مدیریت شهری امروز به بلوغ رسیده و می‌تواند دپوی حفاظتی تصمیمات دولت و مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با سالروز  ۱۸ سالگی این پارلمان شهری همزمان شد، جلسه‌ای که با اتفاقات و حواشی مختلفی همراه بود. هر ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی حضور یافتند و در نخستین بخش میزبان سه تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بودند. نمایندگانی که به اعتقاد خودشان حضور در جلسه کمیته عمرانی استانداری را به حضور در جلسه علنی شورای شهر ترجیح داده بودند.

بررسی وضعیت آب، آلودگی هوا، حاشیه‌نشینی، تحقق مدیریت واحد شهری و مطالبات شهرداری از دولت بخش اعظم بحث و گفت‌وگوی اعضای شورای اسلامی را تشکیل داد که در نهایت نمایندگان مجلس گزارشی در خصوص فعالیت های انجام شده در بخش‌های مختلف ارایه کرده و قول پیگیری و حل مشکلات موجود را نیز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دادند.

پادرمیانی کامران برای شورایی ها

حسن کامران، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان آخرین نماینده در این جلسه علنی حضور یافت. وی از خوش قول بودن شهردار فعلی اصفهان سخن به میان آورد و گفت: در دوره‌های قبلی شهرداران به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند که این امر منجر به نارضایتی مردم و کم شدن میزان ارتباط نمایندگان مجلس با بدنه مدیریت شهری بود، اما در این دوره این مشکلات برطرف شده است.

وی در قالب شوخی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: من ارتباط خوبی با شهردار فعلی دارم و حاضر به پادرمیانی برای تحقق مطالبات شما از وی هستم.

همچنین مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به لزوم حفظ و صیانت جایگاه شوراها اشاره کرده  وخطاب به حسن کامران، گفت: برخی به بهانه شفافیت صحبت هایی خلاف واقع را در فضای مجازی منتشر کرده و به اعضای شورا هتک حرمت کرده اند در حالی که خود را منصوب به شما می‌دانند خواهشمندیم نسبت به رسیدگی این موضوع اقدام کنید.

این نماینده مجلس در واکنش به صحبت های مقدری، اظهار کرد: بنده با ایثارگران تمامی کشور ارتباطات خوبی دارم و اگر چه برخی از این افراد راکه از خانواده شهدا هستند می شناسم اما با آن ها ارتباطی ندارم بنابراین اگر مطلبی را مشاهده کردید که جایگاه شورای اسلامی شهر و حرمت اعضای آن را زیر سوال می برد، می توانید از نگارنده و منتشرکننده آن، شکایت کنید.  

رونمایی از سامانه مصوبات شورا نمونه بارز شفاف‌سازی

رونمایی از سامانه مصوبات پنج دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از دیگر اتفاقات خوب سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان بود.

به اعتقاد اعضای شورای شهر بزرگترین اتفاق تاریخ فعالیت شورای اسلامی شهر در زمینه شفاف سازی است و باید این سامانه با حضور مقامات عالی کشور رونمایی می‌شد. سامانه‌ای که برای بهره برداری از آن بیش از دو سال زمان صرف شده و در حال حاضر حاوی بیش از چهار هزار مصوبه مدیریت شهری اصفهان است.

تقدیر متقابل کارگران مناطق ۱۵ گانه و اعضای شورای شهر اصفهان

تقدیر از اصغر برشان، عضو شورای شهر و رییس خانه کارگر اصفهان در کنار تجلیل از کارگران نمونه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان نیز از دیگر حواشی سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بود که در آستانه روز کارگر اتفاق افتاد.

کارگران نمونه مناطق ۱۵ گانه نیز به منظور قدردانی از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اهدای گل از آنها قدردانی کردند.

نامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام
امضای نامه حمایت از سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد نیز آخرین اتفاقی بود که در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان رقم خورد.

این نامه که امضای اعضای شورای دیگر شهرهای کشور نیز در ان درج شده است خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شده و خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به وضعیت این عضو شورای شهر یزد شده‌اند.

کد خبر 342745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.